הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בניגוד למגמה: ממשל טראמפ צפוי לאשר עשרות אלפי ויזות עבודה זמניות
מדי שנה, רשויות ההגירה בארה"ב מנפיקות לפחות 66 אלף ויזות H-2B, אך לממשל האפשרות להורות על הנפקת 64 אלף נוספים. עד כה, הנשיא טראמפ בחר להוסיף אלפים בודדים, אך השנה זה צפוי להשתנות. במשרד לביטחון המולדת סירבו להתייחס לפרסומים בנושא

בכוונת הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ לאפשר לרשויות ההגירה להנפיק תוספת 45 אלף אישורי עבודה זמניים לקראת עונת הקיץ ההולכת וקרבה. אם אכן יצא לפועל, תהיה זו הכמות הגדולה ביותר של תוספות לוויזות הללו מאז שהנשיא טראמפ החל את כהונתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מדובר בוויזות H-2B המאפשרות לחברות אמריקאיות להעסיק מדי שנה 66 אלף אזרחים זרים באופן זמני, בעיקר בתעשיות הגינון, המסעדות והמלונות. הקונגרס החליט להגביל את כמות הוויזות ב-66 אלף כדי שמצד אחד לא תירשם פגיעה בעובד הממוצע האמריקאי, אך מאידך יתאפשר לאותן חברות להעסיק עובדים זמניים בחודשי הקיץ.

למשרד לביטחון המולדת (DHS) מותר לעלות את כמות הוויזות שמונפקות בעוד 64 אלף, כך שכמות העובדים הזמניים המקסימלית עומדת על 130 אלף. בשנתיים הראשונות לממשל טראמפ, הנשיא הורה על הנפקת 15 אלף ויזות נוספות (כלומר, 81 אלף סך הכל). בשנה השלישית (2019) החליטו בממשל להכפיל את כמות האישורים הנוספים ל-30 אלף (סה"כ 96 אלף).

כעת, לפי הדיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל", הממשל הפדרלי יבקש להפניק 45 אלף ויזות נוספות, כך שסך כמות ויזות העבודה הזמניות שיונפקו בקיץ הקרוב יעמוד על 109 אלף.

 

המשרד לביטחון המולדת יכריע אם להנפיק עשרות אלפי ויזות נוספות (צילום: Getty Images)

 

על אף הדיווחים ב"ג'ורנל" שבהם צוטטו מספר בכירים ב-DHS, השר לביטחון המולדת בפועל - צ'אד וולף - סירב לאשר או להכחיש אם בכוונתו לשנות את המגבלה.

אלא שבאתר "פוליטיקו" דווח כי הכוונה להנפיק ויזות נוספות נובעת מהרצון של הנשיא טראמפ למשוך מצביעים מהעולם העסקי. כמובן ששינוי זה נוגד לחלוטין את המדיניותו של הנשיא, ששם לו למטרה לבצע רפורמה במערכת ההגירה האמריקאית.

כעת נראה שלמהלך יש תמיכה רחבה מפוליטיקאים בשתי המפלגות הגדולות, כך שהשאלה שנותרה אם מתי הממשל יודיע על המהלך באופן רשמי ומתי יתאפשר לאותן חברות להתחיל להגיש את הבקשות לקבלת אישורי העבודה הזמניים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE