הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הקורונה: ענקיות התעופה מודיעות על צניחת רווחים
KLM, אמריקן איירליינס, ואייר פראנס הודיעו על ירידה בביקוש וחלקן ביטלו כליל את הטיסות לסין. מספר הנוסעים בתעופה הבינלאומית עלול להגיע לשפל כמוהו לא היה מאז שנת 2003

מספר חברות תעופה ביניהן KLM ואייר-פראנס הודיעו כי הרווחים הצפויים להן השנה יצומצמו במיליארדי דולרים בעקבות נגיף הקורונה שגורם להפסדים משמעותיים עבור חברות התעופה הגדולות בעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ירידה בכמות הנוסעים (צילום: ניו-יורק פוסט)

לצד אייר פראנס ו-KLM גם ענקית התעופה האוסטרלית קוואנטס הודיעה כי היא לבדה תפסיד למעלה מכ-100 מליון דולרים בשל החלטת ראשיה על הפסיק הטיסות ליבשת אסיה, יבשת המהווה כ-20% משוק הנסיעות שלה.

מלבד שלושת החברות הללו שעצרו את טיסותיהן לסין בעקבות התפרצות המגיפה שגבתה עד כה את חייהן של למעלה מ2,200 בני אדם גם אמריקן איירליינס הביעה דאגה על האפקטים האפשריים של הנגיף על הדו"ח השנתי שלה.

החברה שמטה החברה שלה ממוקם בטקסס הודיעה כי ההשעייה הזמנית של הטיסות לסין עלול לפגוע בצורה משמעותית גם ברווחיה, ואף בדימויה בקרב קהל הלקוחות הסיני.

 

טיסות ריקות לסין (צילום: ניו יורק פוסט)

גם דלטה, ויונייטד, צמצמו את טיסותיהן לסין לאחר שארגון הבריאות העולמי הכריז על הנגיף כחלק ממצב חירום עולמי, הודעה שלאחריה גורמים רשמיים בארה"ב ביקשו מאזרחיהן לצמצם את נסיעתם לסין.

"אלה חודשים קשים מאד עבור תעשיית התיירות, ניסינו לצמצם את ההשפעות הכלכליות על פעילותנו ככל הניתן, אך זו אינה משימה קלה", אמר סמנכ"ל ענקית התעופה האוסטרלית קוואנטס, אלאן ג'וייס, אשר משקף במידה רבה את הרחשים הקיימים נכון לעתה בתעשיית התעופה הבינלאומית.

במידה ומצב החירום העולמי יימשך אל תוך הקיץ, גם טיסות לאולימפיאדת טוקיו עלולות לצנוח, (ביפן ישנם כבר מאות מקרי קורונוה), ובמקביל תעשיית התיירות העולמית עלולה לספוג מכה קשה ביותר, כאשר יש החוזים כי עד סוף שנת 2020 מספר הנוסעים בטיסות הבינלאומיות יירד לשפל כמותו לא ידעה התעשייה מאז שנת 2003.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE