הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האלימות כלפי יהודים בניו יורק לא עוצרת: צעיר נשדד לאור יום באיומי סכין
הפשיעה הגואה בעיר נגד יהודים לא מפריעה לראש העיר דה-בלאזיו להמשיך במדיניות השחרור בערבות החדשה. במקביל ארגון השיטור הקהילתי היהודי 'שומרים' מוצא עצמו עסוק מאי פעם בניסיון להגן על בני הקהילה היהודית בעיר

הפשיעה האלימה כנגד יהודים בניו יורק נמשכת.

מוקדם יותר השבוע בשעות אחר הצהריים, צעיר יהודי משכונת פלטבוש עשה דרכו הביתה, כשברחוב 15 פינת שדרת פלאטבוש זינקו עליו שני צעירים אפרו-אמריקנים שבאיומי סכין הורו לו למסור את דברי הערך שברשותו ואת ארנקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחושת אי הוודאות נמשכת (צילום: ניו יורק טיימס)

לאחר שהנער ציית להוראותיהם ברחו העבריינים מהזירה.

אך הצעיר מיהר להתעשת והתקשר עם ה-NYPD תוך שהוא מודיע על המצב לארגון 'שומרים': זרוע השיטור הקהילתית של יהודי ברוקלין.

השומרים החלו באופן מידי לסרוק את השטח ולאחר כרבע שעה אחד מהם הבחין בשלושה צעירים אפרו-אמריקנים הצועדים בעצבנות דרך אחד הפארקים בשדרת K ורחוב 17.

 

רכב של ארגון השומרים (צילום: FOX)

 

תיאור ומיקום של תנועת החשודים דווחו לשוטרי ה-NYPD שהחלו במרדף רגלי שבסופו שניים מבין שלושת הנערים נעצרו.

מספר דקות לאחר המעצר, אחד מבעלי הבתים בפלטבוש צלצל ל'שומרים' כדי להודיע כי סכין נזרקה על ידי מספר נערים בחצר הקדמית של ביתו, המשטרה אספה את כלי הנשק, והנער המותקף הצליח לזהות את הסכין.

ארגון השומרים הוקם בשנת 1924 במטרה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי אכיפת החוק המקומיים. השומרים נאבקים בפשיעה קטנה וגם בתופעת האנטישמיות, תוך שהם משמשים כגורם מקשר בין הקהילה היהודית ובין המשטרה. 

בעיר ניו יורק קיימים מספר ארגוני שומרים (מונסי, ווילאמסבורג, פלאטבוש, בורו פארק, קראון הייטס), העובדים בתיאום עם ה-NYPD.

בחודשים האחרונים משטרת ניו יורק קיבלה עשרות דיווחים על מקרי שוד שהתרחשו באזור השכונות היהודיות בברוקלין. רשויות אכיפת החוק מתקשות להתמודד עם הפשיעה האלימה כנגד יהודים שרק הולכת ומחמירה לאור מדיניות הכליאה הליברלית אותה מנהיג למורת רוחם של מנהיגי היהדות המסורתית בעיר, ראש העיר ביל דה-בלזיו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE