הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טוב לדעת: מה הסיבה לכך שקר לכם יותר מלאחרים
לכולנו קר מידי פעם. אך לחלקנו קר יותר מאחרים, במיוחד בבהונות ובידיים. מה הסיבה לכך ומה הם הגורמים להרגשה הקרירה? לפניכם מספר הסברים לתופעה

לכולנו קר מידי פעם. אך לחלקנו קר יותר מאחרים, במיוחד בבהונות ובידיים. מה הסיבה לכך ומה הם הגורמים להרגשה הקרירה?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לפניכם מספר הסברים לתופעה:

 

תת-פעילות של בלוטת התריס

בלוטת התריס מפקחת על תהליך המטבוליזם בגוף בעזרת שני הורמונים: תירוקסין (4T) ותריודוטירונין (3T), שמקורם ביסוד הכימי יוד. כשל בתפקוד בלוטת המגן עלול לגרום לתת פעילות או לחלופין ליתר פעילות.

במצב של יתר פעילות, מתרחשת האטה בקצב חילוף החומרים הגורמת לרגישות לקור, תחושת עייפות, עליה במשקל, לחץ דם נמוך, נשירה, התכווצויות שרירים, עור יבש וחשק מיני ירוד.

מחסור בברזל

ברזל נחוץ להעברתו התקינה של חמצן באמצעות כדוריות הדם לתאי גופנו. מחסור בברזל הוא הסבר אפשרי לתחושת הקור העיקשת. "אם אינכם מייצרים מספיק אנרגיה כתוצאה ממחסור בברזל, וסת החום של גופכם עלול להיפגע ועל כן אתם מרגישים קור", אומרת ד"ר טייטלבאום.

ספירה נמוכה של ברזל בדם עלולה במהרה להוביל לאנמיה. ביכולתכם להעלות את רמות הברזל בדם על ידי צריכת בשר אדום, כבד, צדפות וכמובן תוספי תזונה. יתרה מכך, מומלץ לבקר אצל רופא המשפחה.

מחסור בשינה 

כשאינכם מספקים לגופכם מנוחה מספקת, מערכת העצבים, שעוזרת לווסת את טמפרטורת הגוף, מתערערת ואתם חווים ירידה בחום גופכם. בעשורים הקודמים, יותר ויותר אנשים התרגלו לקבל 8 שעות שינה. בעידן האינטרנט, טלפונים חכמים וטלוויזיות, זמן השינה ירד באופן משמעותי ואיתו גם איכות השינה. הרשו לעצמכם להשלים שעות שינה נחוצות בכדי להשיב את האיזון למערכת העצבים.

תופעת רנו (Raynaud's Syndrome)

אם אתם חווים כאבים או עקצוצים בידיים בכל פעם שאתם מחוץ לבית, יש סיכוי שאתם סובלים ממחלת רנו. "זה קורה כשכלי דם קטנים, אלה שאחראים על העברת הדם לעור, מתכווצים ומגבילים את אספקת הדם לגפיים", אומרת ד"ר טייטלבאום.

באם אצבעותיכם או בהונותיכם חיוורות, יכול להיות שתופעת רנו היא האחראית לכך. "בכדי לגלות אם אתם סובלים מהמחלה, שימו את אצבעותיכם במקפיא ובדקו האם הן מלבינות". תוספי מגנזיום יכולות לסייע עם הסימפטומים, כמו גם הפסקת עישון, כפפות וגרביים וכן התמודדות עם מצבי לחץ.

לחץ

אחד המאפיינים החולשים על חברתינו הוא לחץ (סטרס). בזמן שדאגות ולחצים הם חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלנו, לחץ מתמשך עם זאת עלול להשפיע על ההיפותלמוס (אזור במוח המפריש הורמונים רבים ואחראי לתחושת רעב וצמא) באופן שלילי ולגרום לבעיות בתפקודו התקין. יודגש כי גם רמות לחץ נמוכות עלולות להצטבר ולערער את תפקודם של תהליכים התלויים בהיפותלמוס, לרבות בלוטת התריס ווסת החום הפנימי שבגופנו.

התמודדות עם לחץ אינה קלה, עם זאת מדיטציה, התמקדות באספקטים החיוביים של החיים וזמן מנוחה יכולים לסייע עם רמות הלחץ בחיינו.

רזון

לחיות הקוראות לאזורים קרים בית, דוגמת כלבי ים, פינגווינים ולווייתנים, יש שכבת שומן המבודדות אותם מן העולם בחוץ. אדם רזה, בעל רמות נמוכות מאוד של שומן, באופן אוטומטי מפתח רגישות גובהה לקור. וודאו כי מדד מסת גופכם אינו קטן מ-18.5 (רמה נורמלית)

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE