הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחת ולתמיד: כמה קפה זה יותר מידי קפה ואיך תזהו שעברתם את מכסתכם היומית
כמות אידיאלית של קפה תלויה ומשתנה מאדם לאדם - כל עוד הגוף מתיר זאת, ללא תופעות לוואי, אתם יכולים להיות רגועים אם שתיתם 3-5 כוסות קפה ביום. מה קורה בכוס #6? המשיכו לקרוא

2, אולי 3 ספלי קפה בבוקר. כוס קפה נוספת אחרי הפסקת הצהריים כדי להילחם בעייפות של אמצע היום. כמה שלוקים של אספרסו במהלך ארוחת הערב. זה לא מרגיש הרבה – אבל במבט ביקורתי על היום שעבר, אתם עלולים לחשוב לעצמכם "וואו, זה הרבה קפה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

אך האם מדובר בכמות גדולה מידי של קפה? זה תלוי במספר גורמים.

עם כך, כמות אידיאלית של קפה תלויה ומשתנה מאדם לאדם, אומר ד"ר גראהם, מייסד 'Fresh Med', פרקטיקה משולבת בעיר ניו יורק. כל עוד הגוף מתיר זאת, ללא תופעות לוואי, אתם יכולים להיות רגועים אם שתיתם 3-5 כוסות קפה ביום. יודגש כי רוב האנשים שותים כמויות קטנות יותר של קפה.

עד כה הכל טוב ויפה – עם זאת, באם אתם צורכים יותר מ-6 כוסות ביום, הסיכויים שלכם לחלות במחלת לב עולים בכ-22 אחוזים, כך לפי החוקרים מאוניברסיטת דרום אוסטרליה. ידוע כי עודף קפאין בגוף מביא עימו יתר לחץ דם, לחץ דם מסוכן שעלול להכביד על ליבכם ולגרום למחלות לב-ריאה.

 

אילוסטרציה

מדובר בקו מנחה מעולה. עם זאת, ללא קשר לכמות הגדולה (או הקטנה) שצרכתם, באם אתם חווים תופעות לוואי, לרבות חרדה, רעד, מתח או עצבנות – זהו סימן שאולי קצת הגזמתם. "רוב האנשים יסכימו – אם אתם שותים הרבה קפה, אתם עלולים לחוש עצבנות, מתח ואפילו בחילה," אומרת מחברת המחקר הראשית, הד"ר אלינה אייפונן. "הסיבה – קפאין מסייע לגופכם לעבוד מהר וחזק יותר, אך מדובר בסימן מקדים שאולי הגעתם למכסה היומית שלכם".

נקודת על חזור זו משתנה מאדם לאדם ותלויה בחלוף החומרים בגוף – חלקנו שורפים קפאין מהר יותר מאשר אנשים אחרים, כך לפי מחקר אוניברסיטת טורונטו. ממצאי המחקר מצביעים על השפעותיו השליליות של הקפאין אך בקרב הנסיינים בעלי חילוף חומרים איטי. בקרב קבוצה זו, שתיית ארבעה, או יותר, כוסות קפה הראתה סיכוי מוגבר (36%) ללקות בהתקף לב. מנגד, אנשים בעלי חילוף קפאין מהיר לא הראו עליה בסיכון הנ"ל. נהפוך הוא, נראה כי שתיית 3 כוסות קפה ביום שיפרה את בריאות ליבם.

השורה תחתונה: עליכם להקשיב לגופכם. שימו לב ביתר שאת לתחושותיכם לאחר שתיית כוס הקפה, אם אתם מרגישים שמצב רוחכם משתנה באופן שלילי, זהו סימן שעברתם את מכסת הקפה היומית שלכם ומומלץ אפוא להוריד במינון.

 

אילוסטרציה

באם שתיית קפה כלל אינה משפיעה עליכם באופן שלילי, המחקר ממליץ להימנע משתיית קפה מופרזת (6 כוסות ומעלה). זה עדיין, ללא ספק, מספיק קפה בשביל להעיר אתכם, אך מבלי לסכן את תפקודו התקין של ליבכם.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE