הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
העולם כמרקחה: תחבורה אווירית כשברקע התפשטות נגיף הקורונה - דברים שכדאי לדעת
התשובה הקצרה לשאלתכם היא כן, תחבורה אווירית עודנה בטוחה; תודות, בין היתר, למשני הזהירות הננקטים על ידי בקרת הגבולות, שלמעשה מאטים את קצב התפשטות הנגיף

אין ערובה לכך שלא תידבקו בווירוס הקורונה, אך הסיכוי שזה יקרה עלי המטוס כלל אינו סביר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ירידה חדה בביקוש

 

כך לפי מנהלה הרפואי של חברת התעופה קוואנטס (Qantas) שבוחר להרגיע.

ד"ר יאן הוזגוד מקשיב לעצתו שלו וטס לסינגפור בימים הקרובים – לטענתו, הנתונים אינם מצביעים על התפשטות הווירוס על גבי המטוס או בנמלי התעופה.

"ברגע זה, תודות לאמצעי הזהירות של בקרת הגבולות שלמעשה מאטה את קצב התפשטות הווירוס – נסיעה במטוס בטוחה לחלוטין".

יתרה מכך, בידוד ופיקוח על החולים פירושו סיכוי אפסי להידבק בווירוס בזמן שהייתכם בנמל התעופה.

עוד הוא אומר: "גם אם תחשבו על ווהאן (מוקד התפרצות הווירוס), מדובר בפחות 0.05% מהאוכלוסייה שנדבקה בווירוס, שנמצאים תחת פיקוח ובבידוד".

"התשובה הקצרה לשאלתכם היא כן, תחבורה אווירית עודנה בטוחה – אם המצב היה שונה, לא היינו שולחים את צוותי המטוס ל'מדינות המסוכנות' או לעבוד על ה'מטוסים המזוהמים'".

לפי התאחדות התחבורה האווירית הבינלאומית, מערכות מיזוג האוויר בכליי התעופה מצויידות בפילטר חלקיקים (HEPA Filters) עוצמתי המסנן 99.9% מהאיומים הוויראליים, לרבות מיקרובים ווירוסים. בנוסף, חברות התעופה השונות נעזרות בחומרי חיטוי תעשייתיים ורבי עוצמה - מ'ווירקלין' ועד ל'MD-125', חומרי חיטוי המשמידים 142 נגיפים וחיידקים, לרבות סלמונלה, שפעת העופות, HIV, חצבת, הרפס, צהבת וכיוצ"ב. משטחים העלולים להוות סיכון הידבקות נספגים בחומרי החיטוי החזקים. יודגש כי חומרי חיטוי אלה אינם מסוכנים לבני אדם, כך לפי הודעת היצרן.

מה שנחשב לנקיון מהיר הפך, עקב האיום המתמשך, לארוך וייסודי במיוחד - מרכב המטוס מרוסס בחומר המחטא ופריטים כמו שמיכות, מגזינים, כריות ואוזניות הושלכו לפח.
 
 

COVID-19

כלל האוויר במטוס עובק תהליך ריענון כל 2-3 דקות, כאשר 50% ממנו מגיע מבחוץ.

הווה אומר, סיכון ההידבקות נמוך יותר על גבי המטוס לעומת פעילויות יום-יומיות כאלה ואחרות (מקום עבודה, תחבורה ציבורית וכיצו"ב).

יודגש כי חברות התעופה שידרגו את נהלי הניקיון במטוס – נעשים מאמצים רבים לשמור על מרכּב נקי במיוחד.

ד"ר יאן ממליץ לעקוב, כל העת, אחר הזהרות המסע השונות כפי שהן מתעדכנות באתר האינטרנט של ארגון הבריאות העולמי והמרכז האמריקני למניעת מחלות. שם תמצאו עצות והמלצות שונות – כיצד להישמר מן הווירוס, כיצד לפעול במקרים של הידבקות, מהם הסימפטומים ואזורים בהם סיכון ההידבקות מוגבר.

בעת הזו מומלץ לנקוט משני זהירות באזורים מסוימים בצפון איטליה, יפן ודרום קוריאה. בנוסף, מזהירים ארגוני הבריאות לא לבקר בסין.

עת כתיבת שורות אלה, נרשמו 82,000 מקרי הידבקות בנגיף ויותר 2,800 קיפחו חייהם.

 

כן, תחבורה אווירית עודנה בטוחה

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE