הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בצל הקורונה: שטיפה כהלכה של הידיים יעילה במניעת הידבקות; אז איך בדיוק עושים זאת?
בכל הנוגע להגנה מפני הנגיף, ובכלל, מסכות פנים הינן חסרות ערך. עדיין אין חיסון. הדרך הטובה ביותר אפוא היא שטיפת ידיים יסודית בסבון ומים, כך לפי המרכז האמריקני למניעת מחלות (CDC)

בכל הנוגע להגנה מפני נגיף הקורונה ובכלל, מסכות פנים הינן חסרות ערך. עדיין אין חיסון. הדרך הטובה ביותר אפוא היא שטיפת ידיים יסודית בסבון ומים, כך לפי המרכז האמריקני למניעת מחלות (CDC).

אכן, יש דרך נכונה לשטוף את ידיכם. עסקינן בסוג של אומנות – תהליך קצוב (בזמן), בן מספר שלבים שעלול לכלול גם שירה.

קבלו את נוהל שטיפת הידיים הרשמי, כפי שהוא מופיע באתר האינטרנט של ה-CDC. כל שעליכם לעשות הוא להיעזר בכיור, סבון ומים.

 

שלב 1

הרטיבו את הידיים תחת ברז מים זורמים, לאחר מכן סגרו את הברז ומרחו סבון על ידיכם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סבון יעיל יותר בסילוק חיידקים מאשר מים בלבד.

 

שלב 2

סבנו היטב, בעזרת שפשוף ידיכם זו בזו. וודאו כי אתם מגיעים לכל הפינות – גב כף היד, בין האצבעות, תחת הציפורניים (ניתן להיעזר במברשת). החיכוך שנוצר בעת שפשוף הידיים מסיר את רובד החיידקים והלכלוך מעורכם.

 

 

שלב 3

המשיכו בקרצוף הידיים למשך 20 שניות, לכל הפחות. שירו או זמזמו "יום-הולדת שמח" פעמיים כדי לעקוב אחר התקדמותכם. אין מספר קסם, אך שטיפת ידיים בסבון למשך 20 שניות הוכחה כיעיל יותר בהסרת מיקרובים וחיידקים, לעומת זמנים קצרים יותר.

 

 

שלב 4

הרמתם את החיידקים, עכשיו זה הזמן להיפטר מהם. שטפו היטב את הידיים תחת מים (נקיים) זורמים.

 

 

שלב 5

יבשו את הידיים בעזרת מגבת נקייה, נייר ו/או באמצעות אוויר חם. ידיים רטובות או לחות מעבירות חיידקים בקלות יתרה. יבוש ידיכם כראוי יפחית סיכון זה.

 

מים וסבון הם ההגנה הטובה היותר מפני וירוסים ונגיפים, אך גם חומר חיטוי (Hand Sanitizer) יעיל גם הוא וישיג תוצאה דומה, באם אין לכם גישה לאף אחד מהם (סבון או מים). שימו טיפה מהחומר על ידיכם ושפשפו במשך 20 שניות. חומר חיטוי לידיים לא יפטר מרובד הלכלוך, כימיקלים או חיידקים מסוימים, אך הוא עדיף מכלום.

 

עדיף מכלום

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE