הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אין בעד מה: נמצאה התנוחה האופטימלית לעת השימוש במכשירים סלולריים
כן, אנחנו אוהבים מאוד את הנוחות, הנגישות והחיבוריות שהם מציעים, אך טלפונים סלולריים גובים מחיר בריאותי כבד ומקרינים על הצוואר והכתפיים שלכם. נשמע מוכר?

מרגישים מתוחים ונוקשים לאחר שימוש במכשיר הסלולרי? אולי כדאי שתשנו את התנוחה שלכם בעת השימוש. ולמרות שמודעות קבועה בנוגע לתנוחתכם הנוכחית אולי אינה נראית לכם מציאותית, חוקרים מדרום קוריאה מצאו תנוחה מנצחת ובריאותית לזמן בו אתם מבלים מול המרקע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם אפשר, נסו להימנע

כן, אנחנו אוהבים מאוד את הנוחות, הנגישות והחיבוריות שהם מציעים, אך טלפונים סלולריים גובים מחיר בריאותי כבד ומקרינים על הצוואר והכתפיים של כל אחד מאיתנו. זה אולי ישמע אירוני, אבל החוקרים ממליצים לשכב בעת השימוש בטלפון. ליתר דיוק, המחקר מצא כי שכיבה על הצד היא היעילה ביותר להימנע מכאבים.

המשתתפים עשו שימוש בטלפון, חמש דקות כל פעם. לאחר מכן הגיעה מנוחה בת חמש דקות. כל העת עוקבים החוקרים אחר פעילות השרירים, לרבות פרק כף היד, מרפקים וכיוצ"ב, בכל אחת משלושת התנוחות שנבדקו.

בדיקת האלקטרומיוגרפיה (EMG) גילתה כי רמות הפעילות היו הגבוהות ביותר בעת ישיבה, תמוחה שגרמה למפרקים להפעיל מתח על גופנו. מי מהמשתתפים ששכבו, לעומת זאת, נהנו מזוויות מפרקים ניטרליות. יחד עם ממצאים המצביעים על פעילות שרירים מואטת.

נתון זה מצביע כי שכיבה צידית בעת השימוש במכשירכם הסלולרי היא התנוחה הטובה ביותר, המביאה לשיוור אופטימלי של גופנו. עם כן, למול הידע הקיים בנוגע לקשר שבין יציבה נכונה לאספקטים בריאותיים אחרים, כדאי ומומלץ שכולנו נבדוק את הרגלי הטכנולוגיה שלנו.

 

התנוחה האופטימלית - שכיבה צידית

כן, גם לנו זה עבר בראש – לא לכולנו יש בדיוק גישה למיטה או ספה נוחה במהלך היום – עם זאת, כל זמן שאתם בביתכם נסו לזכור את הפרט הזה, בפרט כשאתם מרגישים הצטברות מתח באזור הצוואר והכתפיים. בימים בהם אתם עסוקים בשכוח כאבים, ולא במניעתם, נסו לשלב כמה מתיחות של שרירי הצוואר והכתפיים.

לבריאות; ואין בעד מה!

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE