הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על רקע בהלת הקורונה, ישראל בוחרת ראש ממשלה: אחוזי הצבעה גבוהים במיוחד
בפעם השלישית השנה יצאו אזרחי ישראל לממש את זכותם הדמוקרטית. לא נרשמו אירועים חריגים במיוחד. ראשי המפלגות יצאו מוקדם בבוקר להצביע. מאות אלפי ישראלים העדיפו דווקא לצאת לטייל
בצל החששות מנגיף הקורונה יצאו כ-6,453,255 מיליון בעלי זכות בחירה לבחור את נציגיהם לכנסת ישראל בפעם השלישית השנה.
 
על אף שקבלת ההחלטות בישראל מתרחשת בעיקר על ידי הרשות השופטת נראה כי אזרחי המדינה מסרבים להישאר אדישים, וערוצי התקשורת מדווחים על עירנות גבוהה המלווה בנתוני הצבעה גבוהים.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
בפעם השלישית השנה (צילום: JTA)
 
יושבת ראש ועדת הבחירות אורלי עדס דיווחה כי צפויים עיכובים בספירת הקולות, זאת במקביל לראשי המפלגות שהקדימו כהרגלם לצאת ולהצביע למול המצלמות.
 
אביגדור ליברמן יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ואריה דרעי יו"ר מפלגת ש"ס הצביעו בשעה 7:30 בבוקר. בשעה 9:00 הגיע לקלפי בירושלים יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, באותה שעה בדיוק, בשדרות הדרומית, הגיע יו"ר רשימת העבודה-גשר-מרצ עמיר פרץ לקלפי בעירו ופנה לבוחריו.
"הגענו לרגע האמת. המאבק בין הגושים צמוד מאוד, והניצחון בהישג יד. הלחמו על האמת שלכם,של ילדיכם והוריכם, על האמת של הבריאות שלכם, האמת של החינוך שלכם. זה הזמן שלנו לעשות את השינוי. תביאו את המשפחות שלכם, החברים שלכם. זה תלוי רק בנו".
למרות ההתלהבות רשימת השמאל של פרץ לא צפויה לייצר שינוי אלקטורלי בשדרות, קל וחומר שלא בישראל.
 
 
 
ראש ממשלת ישראל ורעייתו מוקדם יותר היום בקלפי שבשכונת רחביה בירושלים (צילום: מעריב)
 
במקביל, פרופסור ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי בשיבא בתל השומר ישב במהלך היום בחדר מצב מיוחד שהוקם בכנסת במטרה להפיג את חששות ציבור הבוחרים מנגיף הקורונה.
 
"אנו נמצאים בכנסת מטעם משרד הבריאות עם צוות מתוגבר שכל מטרתו לומר לעם ישראל שבטוח ללכת להצביע. נפתחו לראשונה בעולם קלפיות יעודיות נפרדות עבור אותם אנשים השוהים בבידוד בית. הקלפיות מנוהלות על ידי מד"א, כך שכל שאר אזרחי ישראל יכולים באופן בטוח להגיע לקלפיות הרגילות ולממש את זכותם להצביע".
 
 
 
פרופ' ארנון אפק הגיע במיוחד לכנסת וקרא לאזרחים "לכו להצביע!" (צילום: דה-מרקר)
 
ובעוד יו"ר ראש כחול לבן בני גנץ הגיע לממש את זכותו הדמוקרטית בשעה 10:25 בקלפי שליד ביתו בראש העין, נשיא המדינה ראובן ריבלין, וראש הממשלה בנימין נתניהו הגיעו לקלפי שבשכונת רחביה בירושלים בשעה 11:15.
 
"אני קורא לכולם ללכת להצביע. לכו בביטחון לקלפיות, אין מה לחשוש מקורונה", מסר ראש ממשלת ישראל ויו"ר מפלגת הליכוד. 
בני גנץ שמתמודד זו הפעם השלישית ברציפות נגד נתניהו הודיע בשעות אחה"צ כי הוא מסתכל לקראת ממשלת איחוד, הצעה שהתקבלה מנתיהו כבר באפריל 2019, אך שגנץ סירב לה.
 
בינתיים, בקלפיות במודיעין עילית, בירושלים, בבני עי״ש ובנהריה עלו חשדות להתחזות מצביעים אשר הגיעו להצביע ונמסר להם שכבר הצביעו. משטרת ישראל פתחה בבדיקת המקרים ובבירור הנסיבות.
 
במקביל לא מעט ישראלים העדיפו דווקא לנצל את מזג האוויר הנעים ולצאת לתפוס קצת שקט במקום למרוט את עצביהם בעוד מערכת בחירות, וקרוב ל-150 אלף מטיילים יצאו לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע ברחבי הארץ.
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE