הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקרה הקורונה השני בעיר ניו יורק מכה בלב הקהילה היהודית: בית ספר יהודי בעל 1,400 תלמידים נסגר מחשש להידבקות
הקהילה היהודית הותיקה של שכונת ריברדייל ושל ווסטצ'סטר נמצאות עתה במוקד של מגיפה הקורונה לאחר שאחד מבני הקהילה וילדיו הושמו בהסגר ובית הספר היהודי הגדול ביותר ברובע נסגר

תושב מחוז ווסטצ'סטר בניו יורק שבנו לומד בבית הספר על שם רבי עקיבא סלנטר בעיר, הושם בבידוד ונמצא במצב רפואי קריטי, כשבמקביל מוסד החינוך עצמו נסגר לפעילות מחשש להידבקות המונית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אקדמיית SAR רבי עקיבא סאלנטר (צילום: ניו יורק פוסט)

החולה ששמו אסור לפרסום עובד למחייתו ברובע מנהטן, אך לפי עדותו הוא לא נסע לאף אחת מהמדינות הקשורות בהתפרצות הנגיף בחודשים האחרונים, ובמיוחד לא לסין, מה שמחזק את החשש כי הוא נדבק במעבר מאדם לאדם שהתרחש בשטח ארה"ב.

"לחולה יש הפרעה חמורה במערכת הנשימה", מסר מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואמו, שסירב לספק פרטים על מקום אישפוזו של הגבר הנמצא בשנות ה-40 לחייו.

במקביל, בית הספר האורתודוקסי-מודרני הידוע SAR נסגר והודעה הועברה להורים על כך שאחד מבני הקהילה נדבק וכי בשל החששות מהתפרצות המגיפה בקרב התלמידים דרך ילדיו של ההורה, נסגר המקום.

"אנו כותבים כדי להודיע לכם כי ישנו מקרה של נגיף הקורונה בקהילתנו", לשון המכתב, "אנו בקשר עם נציגי מחלקת הבריאות של עיריית ניו יורק ועוקבים אחר הוראותיהם".

כ-1,400 תלמידים בגילאים 4 עד 18 לומדים בית הספר היוקרתי הממוקם בשכונת ריברדייל בעלת האוכלוסייה היהודית הגדולה בררובע ברונקס.

 

ריבדרייל. שכונה יהודית מבוססת וותיקה (צילום: ריברדייל פרס)

אב התלמיד המאושפז במצב קשה אמנם נסע למיאמי לפני כשבוע וחצי אך סביר להניח כי לא שם נדבק בנגיף.

בכירים בעיריית ניו יורק קוראים לציבור שלא להיכנס לפאניקה, בעוד ראש העיר הבטיח כי העיר עושה את כל המאמצים למנוע הידבקות מיותרת כשבמקביל העירייה העבירה כ-40 מיליון דולרים עבור מקרי התפרצות.

מלבד בית הספר היהודי בברונקס גם בית הספר מאמורנק במחוז ווסטצ'סטר (בעל האוכלוסייה היהודית הגדולה) נסגר לפי דיווח של CNBC, המושל אנדרו קואומו מסר כי התפשטות נוספת של הנגיף ייתכן שהינה בלתי נמנעת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE