הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סגן שר הבריאות האמריקני: "הפסיקו לקנות מסכות"
"מדובר באפקט פסיכולוגי, הן אינן מסוגלות למנוע הדבקה", מזהירים מומחי הבריאות. אלה הצעדים שתוכלו לנקוט כדי לצמצם ככל הניתן את סיכויי ההידבקות
אנשים העושים שימוש במסכות פנים במטרה להגן על עצמם מפני נגיף הקורונה כנראה שעושים יותר נזק, ומגבירים את סיכון ההידבקות במקרה בו השימוש אינו נעשה כראוי, מסר ד"ר ג'רום אדמס, סגן שר הבריאות האמריקני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כצפוי, לאור ההיסטריה העצומה שיצר הנגיף, מכירות המסכות אשר נחשבות לאמצעי הגנה, הרקיעו שחקים.

"שטיפת ידיים, והישארות בבתיכם במידה שאתם חולים הם אמצעי המניעה הטובים ביותר", קבע אדמס שהפציר באמריקנים להתחסן כנגד השפעת במטרה להמעיט ככל הניתן את העומסים על מערכת הבריאות האמריקנית.

הציוץ מגיע על רקע פריחה בכמות המסכות ההגנה וזאת למרות שסגן הנשיא מייק פנס וה-CDC (ארגון הבריאות האמריקאי) הכריזו על כך שאין בהן צורך.

פרופ' וויליאם שפר מאוניברסיטת ונדרבליט מסר כי "הנהירה לרכישת מסכות היא חלק מתופעה פסיכולוגית. הנגיף בדרך ואנו חשים חסרי אונים. על ידי כך שאנו חובשים את המסכות, אנו מעבירים לעצמנו חלק מהשליטה על המצב". בינתיים אזלו המסכות בחנויות רבות ברחבי ארה"ב.

"חשוב שתדעו שבאמריקה, לפחות כרגע, הסיכון עודנו נמוך. יש לא מעט דברים שאנשים יכולים לעשות על מנת להישאר בטוחים. מנגד, קיימים דברים אשר מומלץ לא לעשותם, אחד מהם הוא קניית מסכות", הדגיש אדמס.

 

בינתיים ממליץ משרד הבריאות האמריקני על נקיטת הצעדים הבאים כדי להימנע מהידבקות בנגיף:

הימנעו מקשר הדוק עם אנשים חולים.
הימנעו מלגעת בעיניים, באף ובפה.
הישארו בבית כשאתם חולים.
כסו את השיעול או את ההתעטשות בממחטה ואז זרקו אותה לפח.
נקו וחטאו חפצים ומשטחים נגועים בתדירות גבוהה בעזרת תרסיס ניקוי ביתי רגיל.
שטפו את הידיים לעיתים קרובות עם מים וסבון למשך 20 שניות לפחות, במיוחד לאחר כניסה לשירותים, לפני האכילה ואחרי שקינחתם את האף, השתעלתם או התעטשתם.
במקרה שסבון ומים אינם זמינים, השתמשו בנוזל חיטוי ידיים על בסיס אלכוהולי עם לפחות 60% אלכוהול.
יש לשטוף ידיים תמיד עם מים וסבון אם הן מלוכלכות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE