הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המדפים פשוט ריקים": בהלת הקורונה הגיעה גם לרשתות הענק
רשתות כמו קוסטקו מדווחות על עלייה משמעותית במכירות של מוצרים כגון נייר טואלט, חומר חיטוי ומסכות פנים; אך הביקוש הגבוה גם מוביל לעומסים בקופות ולמחסור עצום במוצרים החיוניים

על רקע הבהלה שנוצרה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית, רבים פנו בימים האחרונים לרשתות הענק במטרה לרכוש נייר טואלט, מגבונים לחים, חיתולים, מים ומצרכים חיונים נוספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סניף קוסטקו באורגון, במהלך סוף השבוע האחרון (צילום: AP)

 

בימים האחרונים התקבלו דיווחים רבים על תורים ארוכים ופאניקה בחנויות. הרשתות החברתיות התמלאו בתמונות של מדפים ריקים, והלקוחות המתוסכלים מוכנים לנסוע מסניף לסניף לחפש חומרי ניקוי וחיטוי. בין הרשתות שעליהן דווח כי מדפים רבים ריקים ניתן למצוא שמות מוכרים כמו קוסטקו, CVS, וולגרינס ועוד.

תושבת שכונת וודלנד הילס בוואלי לוס אנג'לס סיפרה למערכת חדשות היברו ניוז שנדהמה לגלות במהלך ביקור בסניף קוסטקו המקומי כי מוצרי צריכה רבים חסרים. "המדפים פשוט ריקים. אין מים, אין מגבות נייר או מגבונים. גם קופסאות השימורים אזלו. ידיד שלי סיפר לי שגם בסניף ראפלס בשרמן אוקס הסיפור דומה. נאלצתי לנסוע לרשת אחרת ולאגור כמה שיכולתי. לך תדע אם גם שם זה בקרוב יתרוקן".

ריצ'רד גלנטי, מנכ"ל הכספים של רשת קוסטקו, הסביר כי בימים האחרונים חלה עלייה משמעותית בנתוני המכירות: "מאוד מאוד עמוס בסניפים, בייחוד בהתחשב בעובדה שמדובר בתחילת חודש מרץ ולא התקופה שקודמת לחג המולד", הוא אמר.

 

חנויות רבות נותרו עם מדפים ריקים (צילום: AP)

 

לפי ההערכות של אנליסטים בתחום הקמעונאות, בחודש האחרון חלו עליות חדות בנתוני המכירות של מוצרים מאוד ספציפיים. כך למשל, עלייה של 73% נרשמה במכירות של חומר חיטוי לידיים, עלייה של 47% במכירת מדחומים, עלייה של 319% ברכישת מסכות פנים.

מצד אחד, יתכן שהעלייה בנתוני המכירות תסייע למתן את השפעות הקורונה על כלכלת ארה"ב, אך רשתות הענק חוששות ממצב של מחסור במוצרים. בניגוד להוריקנים או אסונות טבע נוספים, התפרצות נגיף הקורונה אינה רלוונטית רק לאזור מסוים בארה"ב.

מעבר למחסור בחלק מהמוצרים, לקוחות ברשתות גדולות כמו קוסטקו מדווחים גם על תורים ארוכים בחנויות, הן בכניסה (באורגון, למשל, דווח כי לקוחות נאלצו להמתין כשעתיים בתור רק כדי להיכנס לחנות) והן בקופות. בנוסף, חברות המספקות שירותי משלוחים מהסופרמרקטים, לדוגמה Instacart, דיווחו בשבוע האחרון על עלייה עצומה בביקוש.

לפחות 40 מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה דווחו עד כה ברחבי קליפורניה, מה שכנראה מוסיף לתחושת ההיסטריה אשר באה לידי ביטוי בהיקפי רכישת מוצרי היסוד.

נתקלתם במצוקה דומה באזור מגוריכם? ספרו לנו בתגובה או בפנייה אישית

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE