הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חדשות מטרידות: נגיף הקורונה לא פוסח על חברינו ההולכים על ארבע
נציגי רווחת בעלי חיים מסין מצהירים: הווירוס יכול להשפיע גם כן על חברו הטוב ביותר של האדם, זאת לאחר שבדיקתו של כלב (שבעליו נדבק בנגיף) חזרה חיובית

בעוד נגיף הקורונה ממשיך להעסיק מומחי בריאות רבים ברחבי הגלובוס, דיווח חדש שמקורו בסין מציע כי הווירוס יכול להשפיע גם כן על חברו הטוב ביותר של האדם. נציגי רווחת בעלי חיים מהונג קונג הצהירו כי בדיקתו של כלב, שבעליו חלה בווירוס הקטלני, חזרה ותשובתה חיובית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לכלב החמוד שלום

הדיווח מעורר שאלות רבות, יותר מתשובות זה בטוח – ביקורת רבה אפוא נמתחה למשמע החדשות. תחילה, מהימנות הבדיקה הוטלה בספק שכן הדגימות שנבדקו נלקחו מפיו וחוטמו של הכלב (פומרניין בן 17 שנים).

המקרה הגרוע ביותר הינו היתכנותו של מעבר הנגיף לחיות המחמד על ידי בני אדם (וההפך). לצורך קביעה זו יש לערוך בדיקות מעמיקות יותר הכוללות דגימות דם וכיוצ"ב. לפי הדיווח, דגימות דמו של הכלב שחלה נלקחו, יחד עם זאת, תשובות הבדיקה לא היו זמינות בעת ההצהרה של נציגי בריאות בע"ח.

ידוע כי על לשונם של הכלבים נגיפים ווירוסים רבים – הווה אומר, הנגיף נמצא על לשונו וחוטמו כתוצאה מהסמיכות לבעליו (החולה בווירוס), לאו דווקא בגלל שהוא חולה במחלה.

בדיקת דם היא הדרך היחידה לגלות האם נדבק הכלב בווירוס או לאו.

 

COVID-19

באם בדיקת הדם האמורה הינה חיובית ואכן יסתבר כי העברת הנגיף מבני אדם לבעלי החיים אפשרית, הדברים עלולים להסתבך, מאוד. על כל פנים, כדאי לחכות לעדכונים בדבר בדיקת הדם, לפני שאנו מדברים על תרחישים גרועים ביותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE