הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שטיפה כהלכה של הידיים: כולם מדברים על שטיפת הידיים, אבל מה לגבי ייבושן?
כשברקע משתולל נגיף הקורונה, כולנו משתדלים לשמור על בריאותינו בצורה הטובה והיעילה ביותר. שטיפה וייבוש של הידיים באופן מספק היא הדרך הקלה והיעילה ביותר למניעת הידבקות

בזמן שמספר מקרי הידבקות בנגיף הקורונה עולים ברחבי הגלובוס, אנשים רבים מחפשים דרכים שיעזרו למנוע הידבקות. דרך אחת מוכחת היא שטיפת ידיים, פעולה העוזרת לצמצם ולמנוע את התפשטות הווירוס הקטלני. יחד עם זאת, עלינו לדבר כעת על ייבושן של הידיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

סביר להניח שבשלב זה כולנו כבר יודעים - שטיפת ידיים למשך 20 שניות היא הסטנדרט. עם זאת, לגבי השלב האחרון בשטיפת הידיים – שלב הייבוש – רובנו בדרך מעלימים עין. מסתבר אפוא כי שלב זה הוא לא שלב שאתם רוצים להחמיץ.

חשיבות פעולת הייבוש:

לפי סקירה רפואית משנת 2008, שטיפה כהלכה של הידיים, במיוחד במסגרות רפואיות, היא מסוכנת להפליא, שכן ידיים רטובות ו\או לחות פירושן סיכון זיהומי מוגבר. הסיבה – בקטריות ונגיפים שורדים על ידי היצמדות למשטחים לחים. ייבוש הידיים מטפל בלחות, נוסף על מניעת העברת הנגיפים במקרה שייבוש הידיים נעשה במגבת\נייר חד פעמי (הנזרק לפח לאחר ייבוש הידיים).

 

ייבוש בעזרת מגבת נייר - נמצא יעיל ביותר

יתרה מכך, שטיפת יתר, במיוחד במים חמים, עלולה לגרום ליובש וסדקים בכפות הידיים, דבר המגביר את סיכון הזיהום. עם זאת, מחקר אחד משנת 2017 מצא כי האפקטיביות של מים חמים בהשמדת החיידקים אינה עולה על האפקטיביות של שטיפת ידיים במים קרים.

ומה לגבי אוויר חם?

לאחר שטיפת הידיים, יש דרך יעילה ונכונה לייבשן.

לפי ארגון הבריאות העולמי, עלינו לייבש את הידיים כראוי בעזרת מגבת נייר או אוויר חם. לפי מחקרים רבים, מכונות אוויר חם בעצם מעיפות את החיידקים לכל עבר, כדאי אפוא להימנע מהייבוש באוויר חם, בפרט בבתי חולים וקליניקות.

יחד עם זאת, באם זאתי דרך הייבוש היחידה שזמינה לכם – היא עדיפה מכלום. נייר היא האופציה המומלצת ביותר (החיידקים נתלים על מגבות בד).

 

ייבוש בעזרת אוויר חם - עדיף מכלום

כשברקע משתולל נגיף הקורונה, כולנו משתדלים לשמור על בריאותינו בצורה הטובה והיעילה ביותר. שטיפה וייבוש של הידיים באופן מספק היא הדרך הקלה והיעילה ביותר למניעת הידבקות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE