הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק נגיפים: מהן שש הפוביות הנפוצות ביותר ואיך נפטרים מהן
פחדים ופוביות אלה אולי אירציונאליים, אך הם מעוררים תסמינים פיזיים מובהקים כגון בחילה, מעי רגיז, קוצר נשימה, סחרחורת ולב שהולם בחוזקה. למרבה המזל, יש דרכים להיאבק בששת הפוביות הנפוצות שלהלן

אם המחשבה על תעופה בשחקים מביאה עמה זיעה קרה, או אם אתם חווים דופק מהיר כל פעם שאתם חושבים על נחשים, אתם אולי בין 19 מיליון האמריקנים שסובלים מאחת הפוביות הנמצאות ברשימה הבאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוביה - מצב נפשי של פחד או בעתה כרוניים או מוגזמים מאובייקט או ממצב כלשהו, המשבשים באופן ממשי את חיי הלוקה בו

פחדים ופוביות אלה אולי אירציונאליים, אך הם מעוררים תסמינים פיזיים מובהקים כגון בחילה, מעי רגיז, קוצר נשימה, סחרחורת ולב שהולם בחוזקה. למרבה המזל, יש דרכים להיאבק בששת הפוביות הנפוצות שלהלן.

נחשים:

האם אתם רועדים רק מן המחשבה על מפגש עם החיה המיתולוגית? אם התשובה היא כן, אתם כלל לא לבד: סקר משנת 2013 מצא כי אמריקנים פוחדים מנחשים, יותר מכל חיה אחרת. כדי לטפל ברגישות זו, מומחים ממליצים על טכניקת טיפול החושפת אותנו לאובייקט ממנו אנו מפחדים ונרתעים. אתם יכולים להתחיל במבט על תמונות של נחשים. השלב הבא הוא שהייה בקרבת נחש מחמד או כזה שנמצא בתוך אקווריום או מאחורי זכוכית. אתם גם תלמדו להחליף מחשבות הנובעות מחרדה באמונות ריאליות ומציאותיות יותר.

 

 

דיבור בפני קהל:

דיבור בפני קהל גובר על טיסה, חולי ואפילו מוות ברשימת האירועים שמטילים אימה בקרב מיליוני אמריקנים. (או כמו שג'רי סיינפלד דייק ותיאר – אנשים יעדיפו לשכב בארון הקבורה מאשר לעמוד מאחורי הפודיום ולתת את ההספד). החדשות הטובות הם, טיפול התנהגותי המבוסס על קבלה, טכניקה המעודדת את המטופלים להתייחס לרגשות ולתגובות שלנו כטבעיות ונורמליות, הוכח כאפקטיבי ויעיל במקרים בהם החרדה משתלטת על ההגאים. במסגרת הטיפול תתבקשו לחשוב בסקרנות וחמלה, לעומת שיפוטיות, ולקבל את שאתם חווים, ללא ניסיון לשנות או לשלוט במצב.

 

 

חללים מוקפים:

בוחרים בגרם המדרגות רק כדי להימנע מהשימוש במעלית, או שמא אתם הולכים עוד כמה בלוקים רק כדי לא לנסוע ברכבת התחתית? אנשים הסובלים מקלסטרופוביה, פחד ממקומות סגורים, ימנעו מרכבות תחתיות, מכונות צילום רפואי, וכל סביבה מגבילה אחרת. לפי המומחים, 15 עד 37% מהאנשים ברחבי העולם סובלים מקלסטרופוביה. טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), במסגרתו לומדים המטופלים להירגע ולנשום עמוק, הוכח כיעיל ואפקטיבי בקרב הסובלים מפחד ממקומות מתוחמים. יתרה מכך, טיפול זה מבאר כיצד חשיבה אירציונאלית תורמת לתחושת הקלסטרופוביה המשתקת, ומספקת אפוא דרכים וגישות לשינוי הרגלים ותבניות חשיבה המעכבות את התקדמותנו.

 

 

מים:

מים, מים בכל מקום – עבור רבים מאיתנו, אך עצם המחשבה הזו פירושה פחד מוות. שני שליש מהציבור האמריקני מפחדים ממקווי מים גדולים ועמוקים, 46% מהם אף מפחדים מהקצה העמוק של בריכת השחייה. בזמן שלימודי שחייה נורמטיביים לא מתייחסים לפחד ממים, מסגרות רבות מציעות טכניקות מיוחדות וייחודיות שמטרתן להילחם בתופעה המשתקת ולגרום למבוגרים לכבוש את פחדם ולהרגיש בנוח בסביבה הרטובה.

 

 

חיידקים:

כשזה מגיע לתקופת הצינון והשפעת, זה אך טבעי שנדאג להימנע מחיידקים, נגיפים וזיהומים. יחד עם זאת, אנשים הסובלים ממיזופוביה טרודים באופן בלתי פוסק בהימנעות ממגע במשטחים מזוהמים (לשיטתם). טיפול בפוביה זו בדרך כלל כוללת טיפול תרופתי אנטי-דיכאוני, המסייע בהורדת רמות החרדה והטרדנות, בשילוב טיפול התנהגותי. באמצעות טכניקה בשם 'חשיפה ומניעת תגובה', המטופלים אט-אט נחשפים אל מושא הפחד ולומדים לקבלו ולחיות עימו בשלום.

 

 

טיסות:

אירופוביה, או פחד מטיסות, משפיע על 10%-40% מהאמריקנים, זאת למרות העובדה שמספר התאונות השמיימיות נמוך מאוד באופן יחסי. 1 מתוך 3 אנשים סובלים מהפוביה השכיחה למדי. תסמינים המיוחסים לפחד זה כוללים רעד, דופק מואץ והרגשת בלבול כללית.

פחד זה לרוב מונע מאנשים לעלות על מטוס מלכתחילה, והטיפול בו כולל, שוב, טיפול חשיפתי הדרגתי. זה יכול להתחיל בדמיון מודרך, להמשיך בישיבה על מטוס, ולבסוף, ניחשתם נכון, טיסה בשמי הארץ.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE