הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיגריה אלטרונית נגד סיגריה רגילה: מי מזיקה יותר לבריאות השן והחניכיים
"להגיד שעישון אלקטרוני הוא אלטרנטיבה טובה יותר, בהשוואה לעישון סיגריות – הצהרה זו אינה נכונה בעליל". אז מה יש לדובר איגוד רופאי השיניים האמריקני לאמר בנושא?

למרות החדשות הלא סימפטיות הנוגעות לעישון אלקטרוני – קחו לדוגמא את החדשות בדבר הסיכוי להתפוצצות הסיגריה האלקטרונית או הסיכוי לחלות בסוג נדיר של שפעת – עישון סיגריות אלקטרוניות, עושה רושם, הוא הדבר הטרנדי ביותר בסביבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

בזמן שעישון זה כנראה גורם לנזקים דומים לאלה המיוחסים לעישון קונבנציונאלי, שאלה אחת עדיין מעסיקה רבים מציבור המעשנים – כיצד עישון אלקטרוני משפיע על השיניים. האם מדובר באלטרנטיבה טובה, או שמא מזיקה בהרבה, לעישון סיגריות רגילות? דיברנו עם כמה מומחים והנה מה שהיה להם להגיד.

אז, האם סיגריות אלקטרוניות מזיקות לשיניים?

התשובה הקצרה היא: ללא ספק, כן. בכדי להבין מדוע ואיך, עליכם לזכור איך הסיגריה האלקטרונית עובדת: על ידי חימום של נוזל (בדרך כלל מדובר בניקוטין) ואידויו – אדים אותם אנו שואפים. מת'יו מסינה, דובר איגוד רופאי השיניים האמריקני: "אנו מחממים את חלל הפה," הוא אומר, דבר אשר "משנה את המערך הבקטריאלי בפה ומייבש אותו".

 

עישון סיגריה אלקטרונית

ד"ר מסינה מבאר, ככל שטמפרטורת הפה עולה, כך נוצרת סביבה – או חממה – עבור נגיפים וחיידקים מזיקים. עישון אלקטרוני עלול להוביל לריקבון של השיניים (חורים, בלשון העם), בריחת סידן ודלקות חניכיים.

אם כך, האם סיגריות אלקטרוניות טובות יותר לבריאות השיניים מסיגריות רגילות, או לפחות פחות מזיקות?

בכנות, סביר להניח שהתשובה היא לאו. "חשוב להדגיש את העובדה שלמרות שעישון אלקטרוני הינו תופעה חדשה יחסית - תופעה שנחקרת כל העת – עלינו להעריך כי לשתי הפעולות השלכות בריאותיות דומות, לפחות מהבחינה של בריאות השן והחניכיים," אומר ד"ר מסינה. הסיבה – אלמנט החימום הנוכח בשניהם (סיגריות אלקטרוניות ורגילות). "קצב הריקבון עולה, לעיתים באופן דרמטי, כתוצאה מחימום חלל הפה".

לדאבונם של המעשנים, עישון באידוי "גורם להשחרה של ציפוי השן" – זאת משום שהסיגריה האלקטרונית אולי אינה מכילה זפת, אך היא עדיין מכילה ניקוטין (התורם לדהייה של צבע השיניים). "ניקוטין מכתים את השיניים. הוא גם נצמד לציפוי האמיל ויוצר חספוס ברובד השן (חספוס זה מקל על הצטברותם של פלאק ואף דברים צבעוניים אחרים אותם אנו צורכים).

 

עישון סיגריה רגילה

קיים צורך ממשי להמשיך ולחקור את תופעת העישון האלקטרוני והנזקים שבצדו (על השיניים, בין היתר).

לפי ד"ר מסינה, זוהי השורה האחרונה – "להגיד שעישון אלקטרוני הוא אלטרנטיבה טובה יותר, בהשוואה לעישון סיגריות – הצהרה זו אינה נכונה בעליל".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE