הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ בהכרזה דרמטית: "איסור טיסות לאירופה במשך חודש ימים"
המשבר העולמי כתוצאה מהתפשטות מגיפת הקורונה הוביל את ממשל ארה"ב להכריז על עצירת הקו האווירי מאירופה למדינה, למעט בריטניה, למשך 30 יום. האיסור יחול רק על אזרחים זרים. "מדובר במאמץ הגדול ביותר שנעשה כדי לבלום התפשטות של נגיף זר בהיסטוריה המודרנית"

הנשיא טראמפ הודיע הערב כי החליט לעצור לחלוטין את תנועת הנוסעים בין אירופה לארצות הברית במשך 30 ימים,  וזאת בשל החששות שנגיף הקורונה ימשיך להתפשט ברחבי העולם.

"החלטות חכמות היום ימנעו מהנגיף להתפשט מחר", אמר הנשיא.

כפי שדיווחנו קודם לכן, איסור הטיסות שייכנס לתוקף ביום שישי הקרוב בחצות, לא יחול על בריטניה כולה. ככל הנראה, האיסור יהיה רלוונטי גם לסחורות, כך שצפויה פגיעה קשה, הן בכלכלת ארצות הברית והן בכלכלות האירופאיות.

"אנו עושים ככל שניתן כדי לסייע לציבור הרחב והמגזר העסקי", אמר הנשיא, "מדובר במאמץ הגדול ביותר שנעשה כדי לבלום התפשטות של נגיף זר בהיסטוריה המודרנית", הוא המשיך.

הנשיא טראמפ אף קרא לקונגרס לאשר הלוואות בסך 50 מיליארד דולרים לטובת עסקים קטנים, כמו גם "להפחית את שיעורי מס השכר באופן מיידי".

"האיחוד האירופי כשל בניסיונות לפעול באופן גורף בשלבים המוקדמים של המגפה. כתוצאה, נוצרו 'אזורים חמים' של הנגיף ברחבי ארצות הברית, שמקורם בנוסעים מאירופה", המשיך הנשיא.

במשרד לביטחון המולדת (DHS) חידדו כי האיסור יחול רק על אזרחים זרים, כך שאזרחים אמריקאים (ומחזיקים באשרת שהייה) יוכלו להיכנס לארה"ב, אך ככל הנראה הם יחוייבו בכניסה לבידוד של שבועיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ, לפני דקות אחדות (צילום: הבית הלבן)

 

עוד קודם לכן דווח כי ממשלת ארצות הברית שקלה לאסור על אירופאים להיכנס לתחומה, כמו גם נשקלה האפשרות לאסור על אזרחי ארצות הברית לבקר באירופה, וזאת בשל החששות שנגיף הקורונה ימשיך להתפשט ברחבי העולם. מי שרמז על כך מוקדם יותר היום (רביעי) הוא קן קוצ'ינלי, סגן השר לביטחון המולדת בפועל.

 

 

"מדובר בשאלה שאנו מתמודדים איתה, בייחוד כשאנחנו מתייחסים לאירופה כישות אחת. ראינו אזהרות של משרד החוץ והמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן. עוד לא הגענו לשלב שבו אנחנו מכריזים באופן רשמי על איסור שהות באירופה, אבל זה בהחלט סוגייה שנידונה", הסביר בשעות הצהריים סגן השר.

עוד מסר קוצ'ינלי כי אירופה מהווה סוגייה ייחודית בגלל מה שמכונה "אזור שנגן" - אמנה המאפשרת תנועה חופשית בתוך 29 מדינות באיחוד האירופי. "אם מתייחסים לעניין מבחינת איסור נסיעות, אין באירופה גבולות ברורים בין המדינות. לפחות לא כאלה שמאפשרות מדיניות שונה בין המדינות", הוסיף סגן השר.

 

קן קוצ'ינלי (צילום: Getty Images)

 

לממשלת ארצות הברית לא נותרה ברירה מלבד לעקוב בדאגה אחר התפשטות הקורונה במדינות אירופאיות. לדוגמה, איטליה היא אחת המדינות שבהן המגפה היכתה בצורה החזקה ביותר. עד כה דווח על 800 מקרי מוות ויותר מ-12 אלף בני אדם שנדבקו בנגיף.

זו גם אחת הסיבות שבגינה הרשויות בארצות הברית מבקשות להתייחס לאירופה כאל גוף אחד, שכן אדם ששהה באיטליה יכול לקחת רכבת למדינה סמוכה ולטוס ממנה לארה"ב. מעבר לאיסור עצמו, נשקלת האפשרות לפעול בדומה לישראל ולהורות על בידוד ביתי של שבועיים עבור כל מי שנכנס למדינה. לחילופין, נשקלת אפשרות דומה שתהיה רלוונטית רק למדינות אירופה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE