הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על אף הבהלה: עשרות אלפי בני אדם הספיקו להתאושש מנגיף הקורונה
אומנם חייבים להתייחס למגפה העולמית בצורה הרצינית ביותר, אך מוטב לזכור כי מרבית הנדבקים דיווחו על תסמינים פחות בעייתים משפעת. כך למשל, בן 89 מוושינגטון שנדבק בווירוס נמצא בדרך להחלמה מלאה. בנו: "הרופא היה משחרר אותו אילולא מצב החירום"

על רקע החששות מפני הידבקות, רבבות שהוכנסו לבידוד ברחבי העולם והבהלה שנוצרה בחנויות רבות, קל לשכוח שיותר מ-60 אלף בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה, ורשמו החלמה מלאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הידבקות בנגיף עלולה להוביל למחלות שונות, והוא משפיע בצורה הקשה ביותר על האוכלוסייה המבוגרת ואנשים הסובלים ממחלות רקע. עבורם, הידבקות בנגיף עלולה לגרום לדלקת ריאות, שבמקרים מסוימים עלולה להיות קטלנית.

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO), נדבקים בנגיף שאינם משתייכים לאחת משתי הקבוצות הללו (מבוגרים ובעלי מחלות רקע) צפויים להחלים בתוך כשבועיים. במקרים קיצוניים שנרשמו בקרב נדבקים יחסית צעירים נמצא כי תהליך ההחלמה ארוך יותר, לעיתים עד שישה שבועות.

כך למשל, בסין שממנה הנגיף יצא לעולם אובחנו יותר מ-80 אלף בני אדם שנדבקים בווירוס, אולם קרוב ל-60 אלף מתוכם הספיקו להחלים באופן מלא. עם זאת, אסור לשכוח שישנם יותר מ-3,000 מקרי מוות במדינה. בארצות הברית, לעומת זאת, המצב הרבה פחות טוב. מתוך 1,381 מקרים ידועים, רק 15 בני אדם החלימו באופן מלא. ראוי לציין כי הנגיף הגיע לארה"ב במועד מאוחר יותר מסין, כך שיתכן שמספר המחלימים יזנק בשבועות הקרובים (כפי שקרה באזור ווהאן).

 

דורות'י קמפבל בת ה-88 פוגשת את בעלה בן ה-89 שנמצא בבידוד. בנה צ'רלי התלווה אליה (צילום: Getty Images)

 

למרות שהנגיף מכה בצורה קשה בקרב האוכלוסייה המבוגרת, חשוב מאוד להבהיר כי הדבקה בנגיף אינה גזר דין מוות, גם עבור קשישים. לדוגמה, יוג'ין קמפבל בן ה-89, שמאושפז כעת בבית החולים במדינת וושינגטון לאחר שנדבק בקורונה במהלך שהות בבית האבות Life Care Center בעיר קירקלנד (מחוץ לסיאטל).

בנו, צ'רלי, הסביר כי הרופא של אביו מגלה אופטימיות בנוגע למצבו: "הוא כל הזמן אומר, 'במצב שגרתי הייתי כבר משחרר אותך מבית החולים, אבל אנחנו לא נמצאים במצב של שגרה'", הוא אמר, והוסיף כי אביו "מרגיש מעולה. יתכן שהוא האדם המבוגר ביותר שהתגבר על הנגיף".

ומשפחת קמפבל ממש אינה לבדה. רבים שפונו מסין וכאלה שהיו בבידוד באוניות תענוגות, סיפרו שתסמיני הנגיף היו פחות קשים משפעת רגילה. קארל גולדמן, שפונה מהספינה שעגנה מול חופי יפן, רשם חום של 103 מעלות פרנהייט (39.4 מעלות צלזיוס) במהלך טיסת הפינוי, ועל כן הוא הוכנס לבידוד בבסיס צבאי בנברסקה.

"בסולם של אחד עד עשר, הייתי מדרג את הקושי ב-2", מסביר גולדמן. בנוגע לבידוד עצמו וההשלכות של המהלך הוא אמר: "לו הייתי בבית, הייתי חוזר לעבודה אחרי יום או יומיים. אבל אני מבין שאני צריך להישאר בבידוד, ושחייבים לעשות בדיקה ולוודא שהנגיף מאחוריי לפני שמשחררים אותי", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE