הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זה עומד להיות הרבה יותר גרוע לפני שיהיה טוב"
מצב חירום הוכרז בתפוח הגדול ומושל המדינה הגביל את כמות האנשים בהתקהלויות ציבוריות לעד 500, לאחר שרף הנדבקים חצה היום 300 עם למעלה ממאה נשאים חדשים שאובחנו ביממה האחרונה

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הכריז מוקדם יותר היום על מצב חירום ברחבי העיר והורה על הגבלת התכנסויות ציבוריות גדולות. עוד הוסיף כי הוא צופה למעל אלף מקרי קורונה שיזוהו בעיר לאור גלי התעצמות הנגיף בימים האחרונים.

עד כה אובחנו בעיר 95 מקרים, זאת בהשוואה ל-53 ביממה שלפני כן, מתוכם 25 במנהטן, 24 בברוקלין, 17 בקווינס, 10 בברונקס ו-5 בסטטן איילנד. 

"זה עומד להיות הרבה יותר גרוע לפני שיהיה טוב", אמר דה בלאזיו. "אנחנו לפני תקופה ארוכה וכואבת". לדבריו מתוך סך הנדבקים, 22 מאושפזים והשאר נמצאים בבידוד בביתם במצב טוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שומרים על הגיינה בתחבורה הציבורית בניו יורק. בינתיים היא תשאר פעילה

ראש העיר הוסיף כי כי יתכן שניו יורק תתמודד עם השלכות מידיות כתוצאה מההתפרצות בחצי השנה הקרובה. לפי ההערכות, אולמות כמו המדיסון סקוור גארדן והברקליס סנטר יסגרו לקהל עד לחודש ספטמבר. 

דה בלאזיו הדגיש כי בקרוב צפויות להיות הנחיות חריפות יותר מאלו הנוכחיות. "ננסה להשאיר את בתי הספר בפעילות כפי שנוכל". מלבד שניים שנסגרו עד כה, כל השאר פתוחים ללימודים. 

שני מוסדות חינוך סמוכים בברונקס נסגרו ליממה עבור עבודות חיטוי כתוצאה מהידבקות של תלמיד. 

 

נערך לתרחישים קודרים במיוחד. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו

"אנו נוקטים בכל האמצעים הנדרשים על מנת לשמור על בטיחות התושבים וניידע את כולם על ההתפתחויות מידי יום". לגבי הרכבת בעיר, בשלב זה היא תמשיך לעבוד כרגיל אולם קבריניטי העיר ימשיכו לעקוב אחר העניין לפני שתתקבל החלטה בנושא.

הכרזת החירום בעיר מקנה בין היתר לדה בלאזיו את היכולת לעצור את פעילות התחבורה הציבורית, חסימת הגישה לעיר, השהיית ניתוחים לא דחופים בבתי החולים, עצירת מכירת אלכוהול וכלי נשק, הגבלת כמות האנשים בהתקהלות ציבורית, וסגירת אזורים ציבוריים.

עוד קודם לכן הורה מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו לסגור את תיאטראות ברודווי למשך חודש ואסר על התקהלויות של למעלה מ-500 איש בשטחי המדינה בה אובחנו עד כה מעל 320 נדבקים, 112 רק ביממה האחרונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE