הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'בירת הקורונה': מעל 30 מקרי מוות אירעו במוקד התפרצות המגיפה בארה"ב
המרכז הסיעודי לייף קר שבמדינת וושינגטון ספג את המכה הקשה והקטלנית ביותר מהתפשטות הנגיף אשר גבה עד כה לפחות מחצית ממספר הקורבנות ברחבי ארצות הברית כולה. מלבד מטופלים נדבקו גם עשרות אנשי צוות וכן לוחמי אש ושוטרים שהגיעו למקום ללא אמצעי הגנה

בעוד ארה"ב כולה נאבקת במחלה המסתורית שמכה בה בשבועיים האחרונים בעוצמה, את עיקר הכותרות מקבלות מדינות ניו יורק וקליפורניה שאכן סובלות קשות מהנגיף.

אולם המדינה האמריקאית שזוכה בתואר המפוקפק של היותה "בירת הקורונה", היא וושינגטון שלא רק שכמות הנדבקים בה היא הגדולה יותר אלא מקרי המוות בפער עצום של 31 קורבנות בשטחה לעומת סך כולל של 41 עד כה בכל ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חזית המרכז הסיעודי בו התרחשה התפרצות הנגיף הקטלנית ביותר בארה"ב

27 מקרי מוות אירעו במחוז קינג בו נמצאת העיר קירקלנד שבשטחה ממוקם המרכז הסיעודי לייף קר, אשר טרם הופעת הנגיף, שהו במקום 120 מטופלים. כעת יש פחות מ-50. ההתפרצות הכתה בשבועות האחרונים במתקן שנמצא מרחק 20 דקות צפונית לסיאטל.

26 מהשוהים הלכו לעולמם מאז, 13 מתוכם אובחנו בוודאות כחולי קורונה ולגבי השאר סיבת המוות עדיין נמצאת בבדיקה. 

בהודעת מערכת הבריאות הציבורית המחוזית, נאמר כי לפחות 22 מקרי מוות קושרו למרכז לייף קר, וכך עלה מספר הקורבנות הכולל ברחבי ארה"ב. כאמור עד לרגע, במדינת וושינגטון זה ישנם 31 קורבנות כתוצאה מנגיף הקורונה, ולא מן הנמנע שמספרם יעלה  ומרביתם יקשרו למתקן הסיעודי.

באופן רישמי המחלה זוהתה אצל 51 שוהי המקום. חלקם פונו עקב מצבם לבית החולים וכעת נותרו במוסד 49 מטופלים, 21 מהם נושאים את הנגיף בוודאות. דובר לייף קר מסר כי כל הדיירים עברו בדיקה לאבחון הנגיף. ישנם כרגע 12 אשר עדיין ממתינים לתוצאות ועוד ארבעה שהתוצאה לגביהם עדיין איננה ודאית.

 

מחזה שגרתי לאחרונה בלייף קר: פינוי מטופל לבית החולים בתחילת החודש

גם אנשי הצוות במקום, נפגעו מהנגיף. לא פחות מ-70 מתוכם פיתחו את תסמיני המחלה. שישה כבר הבריאו ושניים חזרו לעבודה, אולם 64 נמצאים כיום בבידוד בביתם. יש לציין שהעובדים בבידוד עדיין לא אובחנו רשמית בשל מחסור בערכות בדיקה  

בין אנשי הצוות ישנם שני מוקדים שנחשפו לנגיף כבר בשבוע שעבר. בנוסף 27 לוחמי אש ושלושה שוטרים שביקרו במקום נמצאים תחת בידוד. 12 מתוכם פיתחו תסמיני שפעת.

כתוצאה מכך, לוחמי האש מוגנים כעת באמצעות לבוש מיוחד בזמן ביקורם במקום. תחילת ההתפרצות החלה לפני שלושה שבועות כאשר אחד המטופלים פונה לבית החולים וכנראה הביא להתפשטות הנגיף שם.

המקרה הראשון שזוהה רשמית במקום אירע רק שבוע וחצי לאחר מכן. בטרם החריף המצב, מבקרים עוד הורשו להכנס אליו, במה שהגביר את החשיפה למחלה. "יש לנו מטופלים שממצב ללא תסמיני מחלה, תוך שעות ספורות מתדרדר מצבם ומועברים לבית החולים וגם כאלו שאף מתים במהירות לאחר מכן", אמר דובר מרכז לייף סנטר.

 

עבודות חיטוי בתחבורה הציבורית במחוז קינג

בשל היותו של הנגיף מדבק במגע קרוב בין בני אדם, מקום כמו המתקן הסיעודי בקירקלנד הוא פצצה מתקתקת בכל הקשור להתפרצות מחלה שכזו, בעיקר לאור העובדה שהאוכלוסיה בו עונה על הגדרת קבוצת סיכון. מרבית מקרי המוות ממגיפת הקורונה אירעו עם חולים מעל גיל 80 וכאלו שסבלו ממחלות רקע, ונתונים אלו חופפים למטופלים שהלכו לעולמם כתוצאה מכך. טווח הגילים של קורבנות מרכז לייף קר נע מ-40 ועד 90 כשכולם, מן הסתם כמאושפזים במקום, סבלו מבעיות רפואיות.

עד כה נדבקו ברחבי מדינת וושינגטון לפחות 457 תושבים. ניו יורק אחריה עם 325 מקרים ושלישית קליפורניה עם 243. בארה"ב כולה עומד כרגע מספר נשאי נגיף הקורונה על  1,758 בני אדם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE