הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדיקות קורונה ללא עלות ופיצוי עבור הכנסה שאבדה: הממשל והקונגרס סיכמו על חבילת הסיוע הכלכלית
יו"ר בית הנבחרים הסבירה כי הבדיקות יינתנו בחינם גם עבור אלה שאינם מחזיקים בביטוח בריאות. פלוסי: "שלושת הדברים הכי חשובים בהצעה הם בדיקות, בדיקות, בדיקות"

ממשל טראמפ וההנהגה הדמוקרטית בקונגרס הגיעו להסכמה בנוגע לחבילת הסיוע הכלכלי, וזאת בתום יומיים אינטנסיביים שבהם התקיים משא ומתן בין הצדדים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי; הנשיא טראמפ; שר האוצר מנושין (צילום: Getty Images / AP / רויטרס)

 

מי שהודיעה על הסיכום היא יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי (קליפורניה). לדבריה, חבילת הסיוע תממן ערכות לבדיקת נגיף הקורונה (ללא כל עלות מצד הנבדק) ותאפשר לפצות את מיליוני העובדים ברחבי ארצות הברית אשר נסגרו מקומות העבודה שלהם, למשל עובדים בחברות תעופה.

יו"ר בית הנבחרים אף הדגישה כי הבדיקות יהיו ללא עלות עבור כולם, גם כאלה שאינם מחזיקים בביטוח בריאות.

עוד הסבירה פלוסי כי בית הנבחרים צפויים לאשר בהצבעה את חבילת הסיוע כבר היום, ולאחר מכן הסוגייה תועבר לסנאט, שם צפויה להתקיים הצבעה כבר ביום שני. אם שני גופי הקונגרס יאשרו את חבילת הסיוע במתכונת הנוכחית, הנשיא טראמפ יצטרך לתת את האישור הסופי באמצעות חתימתו.

 

 

כאמור, הממשל והדמוקרטים בקונגרס ניהלו ביומיים האחרונים עשרות פגישות ושיחות, בעיקר בין פלוסי לבין שר האוצר סטיב מנושין. "שלושת הדברים הכי חשובים בהצעה הם בדיקות, בדיקות, בדיקות", הדגישה פלוסי בשעות הצהריים של יום שישי.

"אני גאה מאוד לומר שהגענו לסיכום עם הממשל, ובקרוב מאוד נעביר את החוק נשקרא 'Families First Coronavirus Response Act'", הוסיפה פלוסי.

 

הנשיא טראמפ בגן הוורדים של הבית הלבן (צילום: הבית הלבן)

 

כזכור, מוקדם יותר היום הכריז הנשיא טראמפ על מצב חירום לאומי בעקבות מגיפת הקורונה, וזאת במטרה להקצות יותר משאבים לבלימת הווירוס ברחבי ארצות הברית.

"אני מכריז באופן רשמי על מצב חירום לאומי, שתי מילים גדולות", אמר הנשיא בפתיחת דבריו. עוד הסביר טראמפ כי המהלך יאפשר להקצות 50 מיליארד דולר לטובת מגפת הקורונה. "הסכום הזה יאפשר לנו לחלק תקציב נוסף למדינות, לטריטוריות ולרשויות המקומיות כדי שייאבקו בנגיף".

"רשמנו התקדמות משמעותית במאבק בקורונה, ואנחנו עושים עבודה נהדרת וטובה יותר מכל מדינה אחרת", המשיך הנשיא, "אנחנו גם נמצאים בשיחות מתקדמות בנוגע להקמת מרכזי בדיקה באמצעות דרייב ת'רו ברחבי המדינה, דבר שדרום קוריאה כבר עושה".

לפני שפינה את הבמה למומחים, הנשיא טראמפ הוסיף: "מגפת הקורונה תחלוף על פנינו, ואנחנו נמצא את עצמנו בצדה השני כשאנחנו מחוזקים".

לאחר שהציג מנכ"לים של חברות הענק בארה"ב, הנשיא שב לבמה וחשף כי הורה להקפיא את האינטרס שנגבה על הלוואות של סטודנטים, עד להודעה חדשה. בנוסף, הוא הורה "לנצל" את המחיר הנמוך של הנפט הגולמי כדי למלא את מאגרי הדלק של ארה"ב: "נחסוך מיליארדי דולרים", הוא הסביר.

מעט מבוכה נרשמה כאשר הנשיא הציג את בכירי החברות ולחץ את ידיהם של מרביתם, וזאת על אף המלצת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) לפיה יש להימנע ממגע מיותר. כמו כן, הנשיא היה במגע עם יועצו של נשיא ברזיל שנמצא כנשא הנגיף, אף עד כה הוא סירב לעבור בדיקת קורונה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE