הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד אמירה מעוררת מחלוקת: חברת הקונגרס המוסלמית טוענת - "אמריקה בנויה על שיעבוד השחורים"
חברת הקונגרס הנחקרת בימים אלה בחשד לזיוף מסמכי הגירה, ונישואים פיקטיביים שנעשו במטרה לעזור לאחיה בחרה לתקוף את המדינה שהביאה אותה ואת משפחתה לאמריקה מסומליה מוכת המלחמה

נציגת מדינת מינסוטה בקונגרס האמריקני איליאן עומאר הידועה בתמיכתה האדוקה בתנועת ה-BDS יצאה השבוע בהצהרה מעוררת מחלוקת בכנס פוליטי שהתקיים בוושינגטון הבירה.

עומאר הצהירה כי "יש לקבל את העובדה שהכוח האמריקני נובע מגזענות, וכי ההיסטוריה האמריקנית בנויה על דיכוי גופי שחורים", הדברים החריפים המהדהדים שיח פוסט-קולוניאלי נאמרו במסגרת פורום ל'צדק גזעי' שהתקיים בשבוע שעבר בגבעת הקפיטול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

את נאומה פתחה בציטוט מפעילה אפרו-אמריקנית בשם אנג'לה דייויס, שאמרה כי "בחברה גזענית אין זה מספיק לא להיות גזעני, צריך להיות אנטי-גזעני".

עומאר חידדה את מסריה בכך שטענה הוסיפה כי לא רק שההיסטוריה האמריקנית בנויה על גזענות אלא שגם החברה האמריקנית בהווה בנויה על כך,

"הסיבה שה-FBI עוקב אחר ארגוני שחורים [עומאר מתייחסת לארגונים קיצוניים], היא שהם מאיימים על המערכת הבנויה על כוח של גזע אחד על גזע אחר. אין דבר המאיים על ההרמוניה ביננו יותר מאשר מערכת הבנויה כך", אמרה חברת הקונגרס שהוסיפה כי "קהילתנו הפכה למטרה למעקב במשך זמן רב מדי. הממשל צריך להימנע מלחבל בזכויות הקהילה השחורה למחאה שלווה".

 

 

אחת הסיבות שחברת הקונגרס בחרה לתקוף את ה-FBI היא שלאחרונה פורסם במספר כלי תקשורת, כי ב-FBI חוקרים בימים אלה את עומאר בחשד שנישאה לאחיה בנישואים פיקטיביים תוך זיוף מסמכים, ומסירת דבר שקר לרשויות ההגירה, במטרה להשיג עבור אחיה גרין קארד.

במקביל, התייחסה עומאר למבקרים הטוענים כי היא אנטי-אמריקנית כי "בגלל שאני מתביישת להמשיך לחיות בצביעות, אני עובדת לדאוג שהיא תיפסק. אנו מייצאים חזון של אמריקה המיוחדת, אמריקה הגדולה, ארץ החירות והצדק. אך איננו חיים בעולם ערכים זה, ולכן הצביעות הזו מטרידה אותי, אני רוצה אמריקה שתהיה באמת גדולה".

בחייה האישיים עומאר שהביעה באחרונה את תמיכתה בברני סנדרס עימו עימו יצאה לסיבוב קמפיין ממושך, גם נחשדה בכך שהיא מקיימת רומן עם טים מיינט, אחד מאנשי הצוות שלה שהינו נוצרי ולבן. בהיותה שחורה ומוסלמית, היו שטענו כי היא בעצמה צבועה בשל העובדה שהיא מתיימרת לייצג זכויות של שחורים ומוסלמים אך מנהלת רומן בעל אופי מיני עם נציג הציבור המדכא.

השבוע, הרומן שנעשה במקביל להיותה של עומאר נשואה, ושפרטים סנסציונים לגביו נחשפו בעיתון הניו יורק פוסט, הפך לרשמי, שכן מיינט ועומאר התחתנו בטקס מצומצם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE