הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מאשר: "עברתי בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה; שוקלים הגבלות נוספות בכניסה לארה"ב"
בריטניה ואירלנד צפויות להכנס לרשימת המדינות האסורות בכניסה כחלק מהחרפת המדיניות עליה הוכרז בשבוע שעבר. "פונים אלי בלחיצת ידיים", הסביר הנשיא את המניע להחלטתו לאבחן האם נחשף למחלה

הנשיא דונלד טראמפ ערך הבוקר מסיבת עיתונאים עבור עדכון בנוגע לפעילות הממשל מול התפשטות נגיף הקורונה שמכה בעוצמה ברחבי ארה"ב. עד כה נדבקו במדינה 2,629 בני אדם והלכו לעולמם 51.

בתדרוך עצמו לא נאמר דבר יוצא דופן במיוחד, אולם בסיומו הוא אישר לשאלת אחד הכתבים, כי חום גופו נמדד והוא עבר ביממה אחרונה בדיקה לזיהוי הנגיף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים. צילום מסך

כל הנוכחים באירוע עברו בדיקת חום טרם כניסתם למקום. יש לציין כי טראמפ לא נראה במיטבו במהלך התדרוך ונשמע די צרוד.

ביקורת הופנתה השבוע כלפי הנשיא על כך שסירב להיבדק וכעת נראה שגישה זו השתנתה. טראמפ הסביר כי עשה זאת לאחר שלחץ את ידיהם של אנשים רבים "הם פונים אלי ובמטרה ללחוץ יד, אז לא יכולתי להתעלם", הסביר הנשיא שגם הצדיק את חברת אפל בהחלטה לסגור את כל החנויות שמחוץ לסין.

לדבריו הוא צפוי לקבל את תוצאות הבדיקה ביומיים הקרובים.

בשבוע שעבר נודע כי הוא היה במגע עם שני חברי קונגרס רפובליקנים אשר הודיעו מאוחר יותר כי הם נכנסים לבידוד עצמי לאחר שנחשפו לאדם הנגוע בנגיף הקורונה.

מדובר בחבר הקונגרס דאג קולינס (ג'ורג'יה) ומאט גץ (פלורידה). קולינס לחץ את ידו של הנשיא טראמפ במהלך ביקור שנערך ביום שישי האחרון במטה המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) באטלנטה (קולינס הצטרף לנסיעה מכיוון שמדובר במדינתו). לעומת זאת, גאץ והנשיא טראמפ טסו יחדיו במטוס אייר פורס 1 (מפלורידה לוושינגטון).

בנוסף גם יועצו של נשיא ברזיל, אשר אובחן כנשא, עמד לצידו של טראמפ במהלך מפגש בין שני המנהיגים.

בהמשך הוסיף כי מדינות בריטניה ואירלנד, אמורות להתווסף לרשימת האסורות בכניסה למדינה. "אנחנו שוקלים הגבלות נוספות בתחום הכניסה לארה"ב". ההנחיה לא תהיה תקפה לאזרחים אמריקאים ולמחזיקי תעודת גרין קארד.

אמש הודיע הנשיא טראמפ כי ארה"ב נכנסת למתכונת של מצב חירום לאומי. "אני מכריז באופן רשמי על מצב חירום לאומי, שתי מילים גדולות", אמר הנשיא בפתיחת דבריו. עוד הסביר טראמפ כי המהלך יאפשר להקצות 50 מיליארד דולר לטובת מגפת הקורונה. "הסכום הזה יאפשר לנו לחלק תקציב נוסף למדינות, לטריטוריות ולרשויות המקומיות כדי שייאבקו בנגיף".

"רשמנו התקדמות משמעותית במאבק בקורונה, ואנחנו עושים עבודה נהדרת וטובה יותר מכל מדינה אחרת", המשיך הנשיא, "אנחנו גם נמצאים בשיחות מתקדמות בנוגע להקמת מרכזי בדיקה באמצעות דרייב ת'רו ברחבי המדינה, דבר שדרום קוריאה כבר עושה".

לפני שפינה את הבמה למומחים, הנשיא טראמפ הוסיף: "מגפת הקורונה תחלוף על פנינו, ואנחנו נמצא את עצמנו בצדה השני כשאנחנו מחוזקים".

לאחר שהציג מנכ"לים של חברות הענק בארה"ב, הנשיא שב לבמה וחשף כי הורה להקפיא את האינטרס שנגבה על הלוואות של סטודנטים, עד להודעה חדשה. בנוסף, הוא הורה "לנצל" את המחיר הנמוך של הנפט הגולמי כדי למלא את מאגרי הדלק של ארה"ב: "נחסוך מיליארדי דולרים", הוא הסביר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE