הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חדשה טובה או תקוות שווא? אין לקבוע מסמרות, אך מחקר חדש תומך בסברה מעוררת תקווה
"כרגע, אין קונצנזוס בנוגע לדרך בה עתיד להתנהג הנגיף. לפי ד"ר מייק רייאן מארגון הבריאות העולמי, עוד יש תקווה וסיבה להאמין שהנגיף המשתולל יירגע ויישכך מעצמו, למרות שאין כרגע כל הוכחה המאמתת תיאוריה זו"

במהלך הימים הראשונים של מגפת הקורונה, חלק מנציגי בריאות אמריקנים החזיקו בתיאוריה לפיה מחלת הקורונה והתפשטותה עלולה להמשיך בדרכה של השפעת. הווה אומר, מדובר במחלה עונתית שתשכך עם בואן של עונות האביב והקיץ החמות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חדשה טובה או תקוות שווא

מאז הספיק ארגון הבריאות העולמי לטעון כי אין עובדות המבססות טענה זו (המקבילה בין שתי המחלות הוויראליות) ומכנים אותה 'תקווה שווא'. ממצאים חדשים בנוגע לקורונה מחזקים טענה זו, כך עושה רושם.

כפי שדיווח בלומברג, מחקר ראשוני על נגיף הקורונה מבסס את הסברה כי התפשטות הנגיף תאט כתוצאה מעליית הטמפרטורות. למשל, מחקר אחד של קבוצת חוקרים אמריקאים ואיראנים מצא כי המקומות בהם הנגיף תפס תאוצה חולקים את אותם התנאים – לחות בינונית בשילוב טמפרטורות הנעות סביב 41-52 מעלות פרנהייט.

עוד הם מוסיפים: "באזורים חמים ולחים יותר כמו בנגקוק, הווירוס לרוב הגיע מחוץ לגבולות המדינה ולא התפשט באותו הקצב, בשונה ממוקדים אחרים בעולם (איראן, איטליה וכו')".

עם זאת, יש להתייחס לצפי זה בזהירות, מסייגים החוקרים.

"כרגע, אין קונצנזוס בנוגע לדרך בה עתיד להתנהג הנגיף. לפי ד"ר מייק רייאן (ארגון הבריאות העולמי), עוד יש תקווה וסיבה להאמין שהנגיף המשתולל יירגע ויישכך מעצמו, למרות שאין כרגע כל הוכחה המאמתת תיאוריה זו"

"אני מקווים שזה אכן המקרה. זו תהיה מתת האל", אומר הד"ר. "אבל אין אנו יכולים להסתמך על הנחה זו. וגם אין כל הוכחה לכך".

 

אנשים מפוחדים ברחובות ניו יורק

לסיכומו של דבר, לפי המומחים אין די הוכחות לגבי המשך התפשטות הקורונה ואופיה. יחד עם זאת, ידוע כי מספר מקריי ההידבקות נמוך יותר בחצי הכדור הדרומי, שנמצא בימים אלה במהלך חודשי הקיץ המאוחרים. אך הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות – למשל העובדה כי חצי הכדור הדרומי מאוכלס פחות מיבשות כמו אסיה, אירופה ואמריקה הצפונית – שם אנו עדים לשכיחות גבוהה של הנגיף. אוסטרליה למשל, על אף מזג אוויר חם, מנסה בימים אלה להשתלט על קצב ההתפרצות של וירוס הקורונה האלים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE