הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על אף ריחו החריף: 6 סיבות שישכנעו אתכם להוסיף את הירק הבריא הזה לתפריטכם
שום ידוע ביכולות ויתרונות בריאותיים רבים, בפנים הגוף ומחוצה לו. 6 היתרונות הבאים יעזרו לכם לעשות החלטות תזונתיות מלומדות, וגם כמה אפוא מומלץ לצרוך

שום. צלוי בשמן זית, הוא יכול להתמוסס בפה כמו חמאה, בזמן שטעמו של שום חתוך וטרי הוא חריף וחד. בכל אופן שתבחרו, לירק זה יתרונות בריאותיים רבים – בפנים ובחוץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שום

האחראית להן, בין היתר, היא תרכובת אורגנית של גופרית מסוג אליצין (המקנה לשום את ריחו וחריפותו האופייניים) שהופכת אותו לתוספת בריאה ביותר לתפריטכם.

מה שום יכול לעשות בשבילכם

  1. מגביר חסינות: במסגרת ניסויי מעבדה, נראה ששום הורג תאים סרטניים, וניסויים שנערכו על בני אדם חולקים כמה תוצאות זהות. על פי מחקר שנערך בקרב 41,000 נשים בגיל העמידה – נשים שאכלו שום, פירות וירקות הראו סיכויים נמוכים לחלות בסרטן המעי. יודגש כי מדובר בשום טרי ומבושל, לא תוספים.
  2. אנטי דלקתי: מחקרים הראו מכבר שלשמן המופק מהירק החריף מאפיינים אנטי דלקתיים. אז, אם יש לכם פרקים או שרירים כואבים ומודלקים, מרחו אותם בשמן.
  3. משפר בריאות קרדיווסקולרית: עוד לא ברור האם שום משפר רמות כולסטרול, אך מחקרים אכן מצביעים על השפעה חיובית על העורקים ולחץ הדם.חוקרים מאמינים כי תאי דם אדומים הופכים את הגופרית שבשום למימן גופרתי המרחיב את כלי הדם ועוזר לווסת ולהסדיר לחץ דם. לפי המקבילה הגרמנית למנהל המזון והתרופות האמריקני, הכמות היומית המומלצת הינה 4 גרם שום – שווה ערך לשן שום גדולה – שתצמצם את הסיכון לחלות במחלות לב.
  4. שיער ועור בריא יותר: נוגדי החמצון והמאפיינים האנטי דלקתיים יכולים לנקות את עור הפנים ולהרוג בקטריות הגורמות לאקנה. מספר מחקרים מראים כי מריחת שום טרי על פצעונים יכולה להעלימם. זכרו שזה יכול מעט לצרוב.
  5. מגן על האוכל שלכם: אותם מאפיינים אנטי-בקטריאליים יכולים להרוג בקטריות שיכולות להוביל להרעלת מזון, לרבות סלמונלה ואי-קולי.
  6. משכך פטרת כף הרגל (זיהום פטרייתי נפוץ ומדבק בעור כפות הרגליים): שום יכול להיאבק בפטריות. אם אתם סובלים מ'רגל האתלט', השרו את כפות הרגליים במי שום או מרחו שום טרי כדי להיאבק בפטרייה המגרדת.

 

שמן שום

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE