הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקרה מוות שלישי בניו יורק: המושל קואמו קורא להתערבות צבא ארה"ב
המדינה עם יותר מקרי קורונה מכל מדינה אחרת בארה"ב מתמודדת עם מצב חירום. קולות רבים קוראים לסגור את בתי הספר בעיר. שני חברי מועצת העיר נדבקו בנגיף

מושל מדינת ניו יקר אנדרו קוואמו הודיע מוקדם יותר היום על מקרה מוות שלישי בעיר ניו יורק, כאשר אישה בת 79 נפטרה מהנגיף.

בעיר ניו יורק הוחלט על סגירת בתי הבילוי, בהם מועדונים, פאבים ואולמות הקולנוע, כמו גם המסעדות לא יאפשרו ישיבה אלא רק הזמנת משלוחים ואיסוף.

נכון לעתה מתוך 5,272 בני אדם במדינה שנבדקו כ-729 נמצאו חולים, מתוכם כ-132 בני אדם אושפזו. קואמו קרא לסיוע פדרלי ולהפיכת בדיקות המעבדה לאטומוטיות (כנראה הן נעשות באופן ידני ומסוגלות לבדוק רק 60 חולים ביום), כמו כן קרא קואומו להפוך מרכזי כנסים בעיר למקומות בהם יוכל הצבא לספק התערבות ישירה במקר ותחול החמרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פאניקה ברחבי העיר (צילום: NY TIMES)

בלתי אפשרי יהיה להשטיח את העיקול, ולהימנע מהגל, אנו זקוקים לאלפי מיטות, ואלפי מתנדבים, הדרך היחידה לעשות זאת הוא להביא את חיל ההנדסה האמריקני לסייע.

"זו החלטה שקל לקבל כשאין ברירה, וכרגע אין ברירה" הוסיף קואמו.

נכון לעתה שני בני אדם בניו יורק, וכ-62 בארה"ב כולה מתו מהמחלה. בניו יורק מדובר בבן 82, ובת 64 אשר נפטרו כתוצאה מהנגיף, אך בעיר עצמה מדובר בקורבן הראשון של המחלה.

"כולנו עצובים מאד, לשמוע כי תושבת העיר נפטרה כתוצאה מסיבוכים הקשורים במחלה. נכון לעתה במדינת ניו יורק ישנם יותר מקרי קורונה מבכל מדינה אחרת בארה"ב.

במקביל צמד חברי מועצת העיר, צ'ארלס בראון, והלן ווינשטיין אובחנו כנשאי הנגיף. כמו כן כבאי שני נדבק בנגיף, ונראה כי כרגע כ-99 כבאים מניו יורק נמצאים בבידוד.

 

מושל המדינה אנדרו קואמו (צילום: CBS)

כמו כן מאות בתי ספר החליטו לסגור את שעריהם ברחבי המדינה, אך ראש העיר ביל דה-בלאזיו הודיע כי מערכת בתי הספר הציבוריים הגדולה בארה"ב, תישאר לעת עתה פתוחה.

"אנו פועלים יום-יום לפי בחינת העובדות, יש הנחיות בריאותיות ספציפיות וחשובות המשתנות באופן דינמי, אם נסגור ייתכן וניצור בעיות נוספות מבחינת בטיחות ובריאות", אמר ראש העיר שנדמה כי בוחר להתעלם מקולות הביקורת הגוברים לנקוט פעולה מידית ולסגור את בתי הספר בעיר. גם המושל קואמו מתנגד לצעד בשל ההשלכות הכלכליות הצפויות להקפאת עבודתם של עשרות אם לא מאות אלפי מורים ואנשי צוות.

במקביל, דיווח של עיתון הניו יורק פוסט מגלה כי איגוד עובדי בתי הספר בעיר, מתכנן להגיש תביעה כנגד העירייה שתחייב אותה לסגור את בתי הספר באופן מידי.

 

נשיא ארגון המורים בעיר מייקל מקגרו מבקש לעצור את הלימודים בעיר בשל חששותיו מהמצב הבריאותי בעקבות התפרצות הנגיף (צילום: ניו יורק פוסט) 

בינתיים ראש מערך הבריאות בעיר מבקש לנקוט בצעדים מניעתיים.

"חשוב מאד שכל הניו-יורקים ישנו את התנהגותם. לא ללכת לעבודה כשאתם חולים. לא לשלוח את הילדים לבית הספר אם הם חולים, אמר דוקטור אוקסזיריס ברבוט שביקש להזכיר לציבור כי "ההשלכות נוגעות הרבה מעבר לפרט"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE