הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשמית בלוס אנג'לס: המסעדות, בתי הקולנוע ומכוני הכושר סגורים בפני הציבור
המאבק במגיפת הקורונה עולה שלב בעיר המלאכים: ראש העיר הודיע כי בהמשך להנחיית המושל ניואסם, מוקדם יותר היום, על סגירת המועדונים ברחבי קליפורניה, כעת גם שאר מוקדי הבילוי אינם זמינים עוד לנוכחות מבקרים

ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גראסטי, הודיע לפני זמן קצר על סגירת המסעדות לציבור, למעט משלוחים ואיסוף ההזמנה (פיק אפ). כמו כן מלבד מועדונים ופאבים, עליהם הכריז מושל קליפורניה, גם תופסק הפעילות גם בבתי הקולנוע, ספריות ציבוריות ומכוני הכושר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעלה הילוך. ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גראטסי

ההנחייה תצא לפועל החלה מהלילה בחצות ותמשך לפחות עד סוף החודש. הוא הדגיש כי רשתות המזון, ובתי המרקחת ימשיכו לפעול כרגיל. גארסטי ביקש מהציבור שלא להעמיס על בתי המרכול שכן יש מספיק מלאי לטווח הנראה לעין. 

עוד ביקש גראסטי להדגיש כי בניגוד לשמועות, "אין ולא יהיה סגר על העיר". כמו כן העביר מסר לשוכרי הדירות אשר נתקעים בקשיים לשלם את השכירות בעקבות המשבר הנוכחי, כי לא יבוצעו פינויי דיירים והוא גם בודק להחיל את ההקלה על עסקים.

הודעה זו מגיעה בהמשך להכרזת מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, מוקדם יותר היום, על החרפת המדיניות כחלק מהמאבק מול התפשטות נגיף הקורונה, והורה על סגירת כל הברים, המועדונים, ובתי היין ברחבי המדינה אשר לדבריו "אינם הכרחיים" בתקופה זו.

 

מסעדה סגורה לישיבה בהובוקון, ניו ג'רזי, שם הוכרז נוהל דומה אתמול בלילה. מראה שיהפוך שגרתי גם בלוס אנג'לס. צילום: ערן איזק

ניוסאם ביקש מהציבור להקפיד על שמירת כללי הזהירות למניעת הידבקות כמו ריחוק מאדם לאחר. "אני מכיר בכך שבידוד חברתי מהווה מקור לחרדה בקרב האוכלוסיה אך עלינו להכיר במציאות ובהערכת מומחים בתחום ולפעול באופן זה".

המושל וגם ראש העיר, הפצירו שניהם במיליוני התושבים בגיל 65 ומעלה וכאלו הסובלים ממחלות רקע ועונים על הגדרת "קבוצת הסיכון", להשאר בביתם ולהמנע מנוכחות בהתקהלות גדולה של אנשים. 

עד כה נדבקו בקליפורניה לפחות 425 בני אדם, וכן ישנם 6 מקרי מוות שאירעו בצפון המדינה. קצב ההתפשטות רק הולך ומתעצם וכפי שאמר המושל בעבר וכן ראש המערכת הבריאות הציבורית בלוס אנג'לס, ברברה פרר, ישנו מחסור עצום בערכות בדיקה ולכן ההערכות הן שמדובר בכמויות הרבה יותר גדולות של נשאי הנגיף ברחבי המדינה.

במחוז לוס אנג'לס, אובחנו היום 16 נשאי קורונה נוספים וסך הנדבקים עומד על 69 בני אדם. כמו בפעמים קודמות, גם הפעם, מקור הדבקתו של אחד החולים החדשים, אינו ידוע. לגבי האחרים, חלקם חזרו ממדינות זרות והשאר היו במגע עם חולה עמו הייתה להם היכרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE