הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתחילת המגפה העולמית: קליפורניה ביצעה פחות מ-10 אלף בדיקות קורונה
למרות שקליפורניה מדורגת גבוה מבין מדינות ארה"ב עם לפחות 470 מקרים של הידבקות בקורונה, רשויות הבריאות במדינה אינן מצליחות לבצע את כלל הבדיקות הנדרשות. אך המושל אופטימי, בייחוד בזכות חברה שתפתח שתי מעבדות נוספות ותוכל לבצע יותר מ-5,000 בדיקות ביום. במקביל, נשקלת האפשרות לבצע שינוי בתהליך הבדיקה

על אף שקליפורניה מדורגת במקום השלישי מבין ארצות הברית עם מעל 470 מקרים ודאים של נגיף הקורונה, רשויות הבריאות במדינה ביצעו פחות מ-9,000 בדיקות לזיהוי הווירוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בוושינגטון מבצעים בדיקות בדרייב ת'רו. בקליפורניה טרם גיבשו תוכנית דומה (צילום: AP)

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, אמר אתמול (ראשון) כי הוא מקווה שקצב הבדיקות שיבוצעו יגבר באופן משמעותי בימים הקרובים, בעיקר בזכות שיתוף הפעולה עם מעבדת Quest במחוז אורנג', המסוגלת לבצע 1,200 בדיקות מדי יום.

"ההערכה שלנו היא שכמות הבדיקות המבוצעות תמשיך לעלות בשבוע או שבועיים הקרובים. חברת Quest פותחת 2 מעבדות נוספות, כך שניתן יהיה לבצע עד 5,500 בדיקות מדי יום", הסביר ניוסאם והמשיך, "כמות הבדיקות עולה מדי שעה, לא רק מדי יום".

מעבר למעבדה זו, מספר בתי חולים בקליפורניה מסוגלים לבצע את הבדיקות בעצמם, אך לא כולם. ולמרות זאת, ניוסאם מגלה אופטימיות: "ערכות בדיקה שמגיעות אלינו ישר מופצות לקהילה. עד כה אנחנו במקום די טוב, וכשאנחנו נזקקים לדבר מה, אנחנו עושים ככל הניתן כדי להשיג את זה", הוא הסביר.

 

מושל קליפורניה "בונה" על החברה ממחוז אורנג' שתפתח מעבדות חדשות (צילום: גוגל מפות)

 

עוד חשף המושל כי הוא נמצא בשיחות עם נציגי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בנוגע להשגת ערכות בדיקה נוספות. כיום, ערכת הבדיקה כוללת שתי דגימות שנלקחות מהאף של אדם הנחשד בהידבקות, אך ניוסאם רמז על כך שנשקלת האפשרות לבצע את הבדיקה רק באמצעות דגימה אחת - דבר שבפועל יכפיל את כמות הבדיקות שניתן לבצע בכל רגע נתון.

"כל הזמן יש שיחות שמתקיימות עם הגורמים הרלוונטים, והתוכן של השיחות חיובי עד חיובי מאוד", הסביר המושל. ניוסאם אף הפציר בתושבי בני 65 ומעלה, בייחוד כאלה בעלי מחלות רקע, להישאר בבתים ולהיות בבידוד. 

עד כה דווח על 371 מקרים וודאים של נדבקי קורונה ברחבי קליפורניה, ושישה מקרי מוות שנגרמו כתוצאה מהתפרצות הנגיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE