הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט הדומינו: סגר הוטל גם ברחבי סן פרנסיסקו ובחמישה מחוזות באזור המפרץ
זמן קצר לאחר הודעת מושל ניו ג'רזי, גם במרבית אזורי צפון המדינה הוכרז על מדיניות דומה למשך שלושה שבועות לפחות. "הדבר הכי חשוב שתוכלו לעשות, הוא להשאר בבית ככל שניתן", נאמר בהודעה לתושבים

ראש עיריית סן פרנסיסקו, לונדון בריד הורתה לתושבים להשאר בבתיהם תחת נוהל SHELTER-IN-PLACE שמשתמשים בו בדרך כלל באירועי ירי כאשר אזור מסויים נמצא תחת סיכון. 

"החל מחצות, תושבי סן פרנסיסקו ידרשו להשאר בבית למעט יציאה עבור צרכים חיוניים כמו קניות מזון ותרופות", צייצה בריד והוסיפה כי "חנויות ומשרדים פדרלים הכרחיים, ישארו פתוחים".

למעט נסיבות של עבודה או רכישת תרופות ואוכל, התושבים התבקשו להמנע מכל מפגש חברתי כלשהו בציבור.

הסגר ימשך לפחות לשלושה שבועות, עד ה-7 באפריל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיריית סן פרנסיסקו, לונדון בריד

"צעדים אלו מתבססים על המלצת מערכת הבריאות במטרה להאט את קצב התפשטות מגיפת הקורונה. הדבר הכי חשוב שתוכלו לעשות, הוא להשאר בבית ככל שניתן. אין צורך להסתער על רשתות מזון, הן תשארנה פתוחות".

ראש עיריית סן מטאו הסמוכה, העריך כי הנחיה דומה תינתן בקרוב גם בשאר המחוזות באזור המפרץ בצפון קליפורניה, ואכן בהמשך, כך קרה והוטל סגר על קונטרה קוסטה, מארין, אלמדה, סנטה קלרה וסן מטאו.

עד כה, עיקר ההתפרצות היא בצפון המדינה. 114 מקרים אירעו בסנטה קלרה, כולל שני קורבנות. 41 בסן מטאו עם קורבן אחד. סקרמנטו 32 וקורבן אחד. בסן פרנסיסקו עצמה עד כה אובחנו 40 מקרים.

במדינת קליפורניה כולה, המדד עומד על 474 מקרי קורונה לצד שישה קורבנות. 

יש לציין שחשוב לקחת את הנתונים בערבון מוגבל מאחר שקיים מחסור רציני בערכות בדיקה. עד נבדקו בכל קליפורניה, המונה 40 מיליון תושבים, רק פחות מ-10 אלף איש. ההערכות מומחים מדברות על עשרות אלפי תושבים הנושאים את הנגיף.

לכך נוסיף את העובדה בניגוד לישראל, כלל לא מתבצעת חקירה אפמידיולוגית המציגה את מסלול שעבר כל נדבק בטרם זיהוי המחלה, כך שישנו חוסר ודאות בארה"ב, האם אחד מאיתנו נחשף לנגיף.

כעת נשאלת השאלה, האם הדבר ישליך גם על ערי דרום המדינה, כמו לוס אנג'לס. זאת למרות שאמש, ראש העיר, אריק גראסטי, הכריז כי "אין סגר ולא יהיה סגר". הוא אמר זאת בעת הודעתו על סגירת כל המועדונים, בתי הקולונוע ומכוני הכושר, כאשר המסעדות תהיינה סגורות בפני הציבור למעט איסוף ומשלוחים.

מוקדם יותר היום, הכריז מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי על מדיניות דומה שתכנס לתוקף בכל לילה בשעה 8:00, ותסתיים למחרת בשעה 5:00 בבוקר: "ההחלטה רולוונטית הן לתושבים והן לבעלי עסקים", הסביר המושל, "העוצר יימשך בעתיד הקרוב, אבל אנחנו לא יודעים לומר כמה זמן בדיוק. המטרה שלנו היא שאנשים יישארו בבתים ולא יסתובבו ברחובות", הוא הוסיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE