הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בארה"ב: חיסון ניסיוני הוזרק בבני אדם
ארבעת המתנדבים הראשונים (מתוך כ-45) קיבלו היום את הזריקה הראשונה מבין שתיים כחלק מתהליך המחקר של חיסון מפני נגיף הקורונה. ולמרות ההצלחה, ספק רב אם החיסון ישלים את תהליך הפיתוח בשנה הקרובה

חוקרים אמריקאים ביצעו מוקדם יותר היום (שני) את אחד הצעדים הראשוניים בתהליך הפיתוח של חיסון מפני נגיף הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ניפר האלר בת ה-43 הפכה לראשונה לקבל את החיסון הניסיוני (צילום: AP)

 

ארבעת המתנדבים הגיעו הבוקר למכון המחקר הרפואי של קייזר פרמננטה בוושינגטון - מדינה שבה יש לפחות 872 מקרים וודאים של קורונה (מקום שני רק לניו יורק). המתנדבים קיבלו את הזריקה הראשונה במסגרת החיסון, שפותח במהירות שיא כאשר הנגיף התפרץ לעולם.

"כל החוקרים הפכו להיות חלק מ'צוות קורונה'", אמרה ד"ר ליסה ג'קסון, החוקרת הראשית של המכון בסיאטל, "כולם רוצים לעשות ככל שרק ניתן כדי לסייע בשעת החירום הזו", היא הוסיפה.

ג'ניפר האלר בת ה-43, תושבת סיאטל, הייתה הראשונה לקבל את הזריקה במסגרת הניסוי: "כולנו חסרי אונים, אז הרגשתי שזו הזדמנות מצוינת עבורי לתרום למאמץ", היא אמרה, "הילדים שלי חושבים שאני אמא מגניבה", היא הוסיפה.

למעשה, ארבעת המתנדבים הם רק ההתחלה. בסופו של דבר, 45 בני אדם יקבלו את החיסון הניסיוני באמצעות שתי זריקות, שיינתנו בהפרש של חודש.

המתנדב השני שקיבל את הזריקה הבוקר הוא ניל בראונינג, תושב מקומי בן 46. בראונינג עובד כמהנדס רשתות במיקרוסופט, והוא סיפר לתקשורת המקומית שבנותיו גאות בו בעקבות ההחלטה שקיבל להתנדב לניסוי: "כל הורה רוצה שהילד שלהם יעריץ אותו, אבל אמרתי לבנות שלי שלא יעשו מזה עניין, והסברתי להן שיש הרבה אנשים שיקבלו את החיסון הניסיוני", הוא אמר.

 

ד"ר ליסה ג'קסון, החוקרת הראשית של המכון בסיאטל (צילום: AP)

 

אין כל ספק כי המעבר לשלב הניסוי הוא הישג ואבן דרך במאבק בקורונה, אך עדיין מדובר רק בהתחלה. מטרת המחקר היא להוכיח שהחיסון בטוח, אך גם אם הכל יתנהל כמתוכנן, יקח זמן רב עד שהחיסון יהיה זמין בפני הציבור הרחב.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות, הסביר כי תידרש בין שנה ולשנה וחצי על מנת לבצע את כל הניסויים ולייצר ברבים את החיסון.

החיסון - mRNA-1273 - פותח במשותף ע"י המכונים הלאומיים לבריאות (NUH) וחברת הביוטכנולוגיה מממסצ'וסטס, Moderna Inc. בפועל, לא קיימת סכנה הידבקות בנגיף עבור המשתתפים, שכן הזריקות לא מכילות את הווירוס, לפחות בשלב זה.

במקביל לפיתוח של חיסון זה, גם חברת Inovio Pharmaceuticals עומלת על חיסון דומה שייאבק בנגיף הקורונה. בחודש הבא צפוי להתחיל פיילוט ניסיוני שבו ישתתפו אמריקאים, סינים ודרום קוריאנים.

 

הנשיא טראמפ מבקר ב-CDC בשבוע שעבר (צילום: AP)

 

על אף שהגעה לשלב הניסוי בבני אדם הוא הישג בפני עצמו, ד"ר ג'קסון אמרה שהחוקרים הגיבו לכך באיפוק: "אפשר להבין אותם, הם עובדים מסביב לשעון באחד האזורים שהוכו בצורה הקשה ביותר מהמגפה", היא אמרה, "אך בכל זאת, ממצב שלא ידענו על קיומו של הנגיף ועד למצב של ניסוי בבני אדם בתוך חודשיים זה חסר תקדים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE