הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בחירות בצל הקורונה: פריימריז נערכים ב-3 מדינות, ביניהן פלורידה
בזמן שעשרות מיליונים מסתגרים בבתים, בפלורידה, אילינוי ואריזונה החליטו לקיים את הבחירות המקדימות חרף איום נגיף הקורונה. לעומת זאת, באוהיו החליטו בדקה ה-90 לדחות את הבחירות. כיצד מגפת הקורונה תשפיע על זהות המועמד הדמוקרטי?

התפשטות נגיף הקורונה גרמה לכאוס מוחלט ברחבי העולם, אך הרשויות בארה"ב עושות מאמץ גדול לקיים את השגרה כשהדבר מתאפשר. על אף שלא מעט קראו לבטל או לדחות את הבחירות, היום ייגשו תושבים בשלוש מדינות לקלפיות: פלורידה, אילינוי ואריזונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קלפי שנפתח הבוקר בעיר בוניטה ספרינגס שבפלורידה (צילום: AP)

 

מדינה נוספת - אוהיו - הייתה אמורה להיכלל ברשימה, ותושביה היו אמורים להגיע לקלפיות. אך כבר אמש הסביר המושל מייק דה ויין כי לדעתו יש לדחות את הבחירות למועד חדש: "אני הייתי רוצה שהבחירות יתקיימו ב-2 ביוני", אמר דה-ויין, "הבוחרים לא צריכים להחליט בין מימוש זכותם הדמוקרטית לבין סכנת החשיפה לקורונה", הוא הסביר.

בשעות הלילה המאוחרת התקבלה הודעה רשמית כי הוחלט לפעול לפי המלצת המושל, ולדחות את הבחירות המקדימות עד ה-2 ביוני (המועד האחרון שניתן לערוך את הפריימריז).

כצפוי, נרשמו שיבושים ברחבי שלוש המדינות כבר עם פתיחת הקלפיות. כך למשל, במחוז אוקלוסה (פלורידה) החליטו כ-25 עובדי בקלפי שלא להגיע למקום, דבר שאילץ את המפקח פול לקס לבצע השכרה מהירה ולהעסיק מספר עובדים חדשים.

"אנחנו כבר נמצאים באדי הדלק האחרונים שלנו", הוא הזהיר.

 

סנדרס וביידן (צילום: AP)

 

כזכור, הבחירות המקדימות מתקיימות בשתי המפלגות, אולם בקרב הרפובליקנים התוצאה ידועה מראש, והנשיא טראמפ יהיה נציגה בבחירות בנובמבר. לעומת זאת, במפלגה הדמוקרטית עדיין לא הצליחו להתגייס מאחורי מועמד בודד, וזאת למרות שכמות המועמדים צנחה מ-20 ל-2.

סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, נחשב לפייבוריט להביס את הסנאטור ברני סנדרס, אך נשאלת השאלה האם המגפה העולמית תשפיע על תוצאות הבחירות?

ובכן, חשוב לזכור כי מרבית המדינות מאפשרות לבצע דבר המכונה "הצבעה מוקדמת", בין אם מדובר בהגעה פיזית לקלפי או בשליחת טופס דרך הדואר. לכן, מי שהצביע בשיטה זו לא יושפע. אך מצד שני, יתכן שחלק מהמצביעים המוקדמים הצביעו עוד לפני הפרישה של מרבית המועמדים, כך שיתכן שמועמדים קודמים כמו אליזבת' וורן יזכו לאלפי קולות.

בפועל, מה שהקמפיינים של ביידן וסנדרס יבחנו זה כמות האנשים שמגיעים לקלפי היום. ביידן, למשל, זקוק לקול ולתמיכה של האוכלוסייה המבוגרת - אותה קבוצה של אנשים שנפגעה בצורה הקשה ביותר ממגפת הקורונה.

 

עמדות עם חומר מחטא הוצבו בכל הקלפיות (צילום: סי. אן. אן.)

 

בקלפיות עצמן נערכו בצורה מיוחדת, ובכל אחת הותקנו מספר עמדות עם בקבוקים של חומר חיטוי. מצביע שמגיע למקום מתבקש "לשטוף" את ידיו לפני הכניסה לקלפי, כמו גם מיד עם יציאתו. במקרים שיש תור, המצביעים מתבקשים לשמור על מרחק של 6 רגל (כ-1.82 מ') אחד מהשני, בהתאם להנחיות משרד הבריאות האמריקאי.

כל העובדים בקלפי עושים שימוש במסכות וכפפות, ובכל חצי שעה הם מבצעים ניקוי יסודי בכל הקלפי, לרבות במסך המגע של המכונה שבאמצעותה הבחירה מתבצעת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE