הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם עלינו לעשות זאת בכוח, כך יהיה": כוחות משטרה מפקחים מסביב לשעון על חולה קורונה שנמלט מבידוד
גבר בן 53 שאובחן כנשיא הנגיף המדבק, לא שב לבית החולים בו אושפז והיווה סכנה לשכנים לאחר שסירב לסגור את עצמו בבית מגוריו. שופט המחוז אישר את הצעד במטרה לשמור על שלום הציבור

תושב קנטקי שחלה בקורונה, יצא ללא אישור הרופאים מבית החולים וחזר לביתו. כתוצאה מכך, נאלצים כעת כוחות משטרה לאבטח את ביתו במטרה לוודא שישאר בתוכו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משטרת מחוז נלסון. צילום אילוסטרציה

מדובר בתושב מחוז נלסון, בן 53 שסירב להכניס עצמו לבידוד לאחר שתוצאות בדיקה שעבר, אישרו כי הוא נושא את הנגיף. הוא אחד מ-20 המקרים הראשונים במדינה בה זוהו עד כה 27 מקרי הידבקות במחלת הקורונה.

המושל אנדי בישיר, עדכן כי על התושב הוחל נוהל בידוד בכפייה והסביר ש"מדובר בצעד שאני מקווה שלא נצטרך לבצע שוב, אולם לא אוכל להרשות לאף אדם שידוע כי הוא נושא את הנגיף לסרב להגן על שכניו וסביבתו".

הוא לא פירט באילו דרכים משתמש הממשל על מנת לכפות את השהות הביתית על החולה, אולם שריף המחוז מסר לכלי התקשורת כי אנשיו ישהו בסמוך לבית האיש מסביב לשעון במשך השבועיים הקרובים.

 

מושל קנטקי, אנדי בישיר

במקביל, השופט המחוזי של נלסון הסביר כי אישר את הצעד במטרה לשמור על שלום הציבור. "כולנו נמצאים מצב של 'אנחנו' ולא 'אני', ולכן הסגר הוא הכרחי. אם עלינו לעשות זאת בכוח, כך יהיה". 

מדינת קנטקי משאירה את הכוח לכפות על בידוד בידי רשויות הבריאות בהנחה שהן רואות בכך הכרח. 

ברמה הלאומית, ממשל טראמפ עדיין לא הורה על הנחיית בידוד מחייבת, אולם הסמכות לכך, נמצאת בידי הנשיא טראמפ שבכוחו לעשות זאת בנוגע לכל מחלה מדבקת כמו זהו שמטלטלת בימים אלו את העולם כולו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE