הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דווקא במהלך משבר הקורונה: רעש אדמה עוצמתי היכה ביוטה
תושבי צפון המדינה התעוררו לרעש אדמה בעוצמה 5.7 בסולם ריכטר, החזק ביותר שהורגש ביוטה מאז תחילת שנות ה-90. נזק כבד הוסב למרכז העיר סולט לייק סיטי, נמל התעופה נותר סגור עד להודעה חדשה

רעידת אדמה בעוצמה 5.7 בסולם ריכטר הורגשה בשעות הבוקר המוקדמות בצפון יוטה, ועשרות אלפי בתים ובתי עסק בעיר הגדולה סולט לייק סיטי נותרו ללא חשמל, לרבות נמל התעופה. רעש האדמה גרם לשיבושים גדולים בעיר, שגם ככה מתמודדת עם מגפת הקורונה, בדומה לשאר ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרכז העיר סולט לייק סיטי, הבוקר (צילום: AP)

 

מקור הרעש בסמוך לעיירה מאגנה, הממוקמת כ-15 מייל (כ-25 ק"מ) מערבית לסולט לייקי סיטי. הרעידה התרחשה דקות בודדות לאחר השעה 7:00 בבוקר (שעון מקומי), ועשרות רעידות עוקבות הורגשו לאחר מכן. לפי מכון הסקר הגיאולוגי של ארה"ב (USGS), טווח העוצמה של הרעידות העוקבות נע בין 2.5 ל-3.9 בסולם ריכטר.

 

 

המשרד לניהול בשעת חירום של יוטה מסר כי צפויות רעידות עוקבות נוספות. עוד הוסבר כי מדובר ברעש האדמה העוצמתי ביותר שהיכה במדינה מאז 1992. עם זאת, לפחות בשלב זה לא דווח על נפגעים בעקבות הרעידה.

 

 

מושל המדינה, גארי הרברט, ביקש מהתושבים שלא להתקרב לאזור מרכז העיר סולט לייק סיטי, וזאת במטרה לאפשר למהנדסים וכוחות החירום לבחון את הנזק באזור שהוכה בצורה הקשה ביותר.

כאמור, נזק הוסב לנמל התעופה, ובעקבות הרעש הוחלט לסגור את נמל התעופה עד להודעה חדשה: "מגדל הפיקוח והטרמינלים פונו לחלוטין, הכביש לנמה"ת נפתח מחדש כדי לאפשר לאסוף נוסעים", אמרו בנמל התעופה.

 

 

ארין מנדנהל, ראשת עיריית סולט לייק סיטי, סיפרה כי נרשמו שיבושים גם במוקד מיוחד שהוקדם כדי לספק תשובות לתושבים במהלך ימי משבר הקורונה: "הדבר האחרון שאנחנו צריכים עכשיו זה רעידת אדמה, אבל זו המציאות", היא צייצה, "נבחן את המצב ונדאג לכל התושבים", היא הוסיפה.

 

התושבים התבקשו שלא להתקרב למרכז העיר (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE