הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממתינים לחתימת הנשיא: הסנאט אישר את חבילת סיוע החירום
לתושבים יתאפשר לעבור בדיקת קורונה ללא עלות, כמו כן לקבל דמי אבטלה (עבור מי שנחשף למחלה). הסוגיה עוברת לשולחנו של הנשיא, שצפוי לחתום על הצעת החוק

הסנאט אישר לפני זמן קצר את חבילת הסיוע הכלכלית שאושרה שלשום בבית הנבחרים, במסגרתה יינתנו בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה ללא עלות. כעת, הצעת החוק עוברת לשולחנו של הנשיא טראמפ, שצפוי לחתום עליה בהקדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מיץ' מק'קונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט (צילום: AP)

 

העובדה שהסנאט אישר את הצעת החוק סוללת את הדרך לקראת חבילת הסיוע הכלכלית הבאה, שצפויה לכלול תשלום ישיר למאות מיליוני אמריקאים.

מיץ' מק'קונל, מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, ביקר את תוכנה של חבילת הסיוע, אולם הוא הדגיש כי קיים צורך לספק תגובה מיידית שתרגיע את החששות של מרבית התושבים ותייצב את הכלכלה. מק'קונל אף הסביר כי מושב הסנאט לא יסתיים עד שלא תאושר חבילת הסיוע הכלכלית השלישית. כדי לסייע במדיניות הריחוק החברתי, מק'קונל האריך את משך ההצבעה וביקש מהסנאטורים להיכנס למליאה, להצביע ומיד לצאת.

כזכור, בית הנבחרים אישר את חבילת הסיוע באופן סופי בתחילת השבוע, וזאת בתום משא ומתן זריז שהתנהל בין יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי (דמוקרטית, קליפורניה) לבין הממשל הפדרלי, ובעיקר שר האוצר סטיב מנושין.

 

הנשיא טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים שקיים מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

במסגרת חבילת הסיוע, אזרחים אשר הוכנסו לבידוד או נמצאו כנשאי הנגיף יוכלו לקבל דמי מחלה במשך שבועיים. גם רופאים ועובדי הממשל (למשל, עובדי ה-TSA בסן חוזה שנמצאו כנשאי הנגיף) אשר היו במגע עם חולי קורונה יוכלו לקבל את דמי האבטלה. גובה דמי האבטלה ייקבע לפי שכר העובד, אך הסכום יוגבל ב-511 דולר ליום. 

תושבים אשר בני משפחתם חלו בנגיף, או לחילופין הורים לילדים שבית ספרם נסגר, יוכלו לקבל שני-שליש משכרם, אם כי הוחלט להגביל את הסכום ב-200 דולר ביום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE