הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרטי תוכנית הסיוע נחשפים: משפחה בת 4 נפשות תזכה ל-6,000 דולר
שר האוצר מנושין הסביר כי בכוונת הממשל לחלק צ'קים בשני מועדים בהפרש של שישה שבועות אחד מהשני. כל משפחה תקבל 1,000 דולר על אדם בוגר ו-500 דולר על ילד. "אם הקונגרס יאשר את זה, הצ'ק הראשון יישלח בתוך 3 שבועות"

שר האוצר סטיב מנושין חשף מוקדם יותר היום (חמישי) פרטים רבים על תוכנית סיוע החירום במסגרתה כלל התושבים יזכו לתשלום ישיר, וזאת כחלק מהרצון לרכך את ההפשעות הכלכליות של מגפת הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בשיחה עם רשת "פוקס" הסביר שר האוצר כי התוכנית, שעדיין נמצאת בשלבי הדיון המתקדמים, תוביל לתשלום ישיר בסכום כולל של 500 מיליארד דולר.

לדבריו, צ'קים יישלחו למאות מיליוני האזרחים בשני מועדים שונים, והסכום ייקבע לפי גודל המשפחה (ולא לפי הכנסה כפי שדווח תחילה): "בגל הראשון נשלח אלף דולר לכל אדם בוגר ו-500 דולר לכל ילד, כך שמשפחה ובה 2 ילדים תזכה ל-3,000 דולר", הסביר מנושין.

בשעות הצהריים נודע כי גובה הפיצוי צפוי להיות מחושב לפי הכנסה וגודל המשפחה (בהתאם להחזרי המס שהוגשו ל-IRS בשנת 2018). המשמעות היא שהפיצוי יינתן לכל מי ששילם מסים בשנה זו (אזרחים ובעלי גרין קארד כאחד).

עבור המרוויחים פחות מ-75 אלף דולר בשנה, גובה הפיצוי יעמוד על 1,200 דולר לאדם בוגר (2,400 לבני זוג שהגישו יחדיו את המסים ב-2018). עבור המרוויחים 75 אלף דולר עד 99 אלף דולר, גובה הפיצוי ירד במעט. אלה שמרוויחים 99 אלף דולר או יותר לא יזכו לפיצוי.

 

 

לפני שהצ'ק הראשון יישלח, המחוקקים בשני בתי הקונגרס (הסנאט ובית הנבחרים) צריכים לאשר בהצבעה את חבילת הסיוע, ולאחר מכן הנשיא טראמפ צריך לחתום על החקיקה. כאשר השר מנושין נשאל לגבי המועד שבו יישלח התשלום הראשון, הוא הסביר כי "אם הקונגרס יאשר את הצעת החוק השבוע, נוכל לשלוח את הצ'קים בתוך שלושה שבועות. ואם המשבר יימשך, נוכל לשלוח את הגל השני שישה שבועות לאחר מכן", הוא אמר.

 

שר האוצר מנושין והנשיא טראמפ, השבוע בבית הלבן (צילום: Getty Images)

 

אז מה בעצם מעכב את אישור חבילת הסיוע? ובכן, על אף שקיימת הסכמה רחבה בנוגע לצורך בסיוע כלכלי מיידי, המחוקקים מתקשים להגיע להסכמה בנוגע לגובה התשלום. מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'ק שומר (ניו יורק), אמר אתמול במהלך דיון שנערך בנושא כי שליחת 2 צ'קים אינה מספיקה עבור אותם אנשים שאיבדו את מקום עבודתם.

במקום, שומר מציע "להרחיב את דמי האבטלה כדי שניתן יהיה לספק מענה ממושך יותר". חשוב לציין כי שיחות רבות מתקיימות בימים האחרונים בין שר האוצר מנושין לבין בכירי הקונגרס, ביניהם גם שומר.

הנשיא טראמפ כבר אישר מספר חבילות סיוע בעקבות משבר הקורונה, לרבות החבילה הראשונה שנועדה "להזריק" 8.3 מיליארד דולר לכלכלה האמריקאית. ורק אתמול הנשיא חתם על הצעת חוק שתספק 100 מיליארד דולר לשלל שירותים, החל מדמי מחלה בתשלום עבור כל הנדבקים וכלה בבדיקות לזיהוי נגיף הקוורנה ללא עלות מצד הנבדק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE