הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק נייר טואלט: זינוק חד בנתוני המכירות של כלי נשק ותחמושת
"אף אחד בעולם לא ראה דבר כזה ואנשים רוצים לוודא שהם מוכנים לתקופה הקרובה", אמרו באתר אמריקאי שמוכר תחמושת, שבו נרשמה עלייה של יותר מ-300% בהזמנות בשבועות האחרונים. התופעה מתרחשת גם במדינות ליברליות יותר כמו ניו יורק וקליפורניה

בזמן שרבים נאבקים כדי למצוא מוצרי כגון מים או נייר טואלט בסופרמרקטים, מסתבר שישנו מוצר שהביקוש שלו זינק עוד יותר מאז תחילתה של מגפת הקורונה: כלי נשק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשרות עומדים בתור להיכנס לחנות של כלי נשק במחוז לוס אנג'לס, מוקדם יותר השבוע (צילום: AP)

 

ברחבי ארצות הברית ישנם דיווחים על עליות חדות בנתוני המכירות של כלי נשק ותחמושת, גם במדינות ליברליות יותר כמו קליפורניה וניו יורק.

נתוני המכירות זינקו גם באתר Ammo.com, שחשף בתחילת השבוע כי נרשמה עלייה של 77% בכמות הכניסות לאתר בין אמצע חודש פברואר להיום. בנוסף, הנהלת האתר הסבירה כי נרשמה עלייה של 309% בכמות ההזמנות שבוצעו בתקופה זו, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

"אף אחד בעולם לא ראה דבר כזה ואנשים רוצים לוודא שהם מוכנים לתקופה הקרובה, שעלולה לכלול מחסורים במזון והשבתת הממשל", אמרו באתר.

 

חנות לכלי נשק בדרום קליפורניה במהלך סוף השבוע הקודם (צילום: AP)

 

העלייה החדה בנתוני המכירות התרחשה בתוך ימים ספורים בתחילת הבהלה העולמית, כך על פי מומחים לתעשיית כלי הנשק. חלק מהרכישות בוצעו ע"י אנשים שקנו כלי נשק בפעם הראשונה בחייהם, אך גם כאלה שכבר החזיקו ברובה או אקדח הגיעו לחנויות כדי להצטייד בתחמושת, ולעיתים בכלי נשק נוספים.

נתונים מדויקים לא יהיו זמינים עד תחילת החודש הבא, אך כבר עתה ברור כי שנת 2020 תהיה שנת שיא: רק בחודשים ינואר ופברואר בוצעו 5 וחצי מיליון בדיקות רקע ע"י FBI (תהליך נדרש לפי החוק לפני שניתן לרכוש כלי נשק). לשם השוואה, בחודשיים הראשונים של שנת 2019 הנתון עמד על 4 מיליון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE