הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: 5,700 נשאי קורונה התגלו במהלך הלילה, המושל הורה לתגבר את בתי החולים
מניין נדבקי בקורונה בניו יורק עולה על 20 אלף, כ-5% מכלל המקרים בעולם. בעיר ניו יורק ישנם יותר מ-12 אלף נדבקי, והמושל הורה לבתי החולים להגדיל את מספר מיטות האשפוז ב-50%, אך הזהיר: "גם זה עלול שלא להספיק"

יותר מ-20 אלף מתושבי ניו יורק נדבקו בנגיף הקורונה - כ-5% מכלל הנדבקים ברחבי העולם - וזאת לאחר שכ-5,700 מקרים חדשים התגלו במהלך הלילה, כך חשף הבוקר (שני) מושל המדינה, אנדרו קואמו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל קואמו (צילום: Getty Images)

 

קואמה כינה את המגמה המדאיגה כ"עלייה משמעותית", אך בו בזמן ציין כי מדובר בתוצאה ישירה של ביצוע בדיקות נוספות לזיהוי הנגיף: "ניתן לראות כי ניו יורק היא אחד המוקדים הגדולים בארה"ב ובעולם כולו", הסביר המושל.

עוד אמר המושל קואמו כי "בעשרת הימים האחרונים עברו ממצב של כאלף בדיקות קורונה מדי יום ל-16 אלף בדיקות מדי יום. זה יותר מכל מדינה אחרת בארה"ב ויותר מדרום קוריאה בהשוואה לאוכלוסייה".

 

 

עד כה דווח על 157 מקרי מוות כתוצאה מהידבקות בווירוס המסוכן, וכ-12 אלף מסך נדבקי הקורונה במדינה נמצאים בחמשת רובעי העיר ניו יורק. בנוסף, כ-600 נדבקי הנגיף מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ בבתי החולים השונים.

 

בודדים נצפו באזור טיימס סקוור לאחר כניסתה לתוקף של מדיניות "הישארו בבית" (צילום: AP)

 

בתוך כך ועל רקע החלת מדיניות "הישארו בבית" באופן רשמי, המושל קואמו אף חתם על צו מיוחד המורה לבתי החולים בניו יורק להגדיל את מספר מיטות האשפוז ב-50%, וזאת כדי להתמודד עם מספר הנדבקים העולה באופן דרמטי.

"תמצאו מיטות נוספות, תשתמשו בחדרים נוספים, תעשו מה שניתן כדי להגדיל את הקיבולת", אמר קואמו והזהיר, "גם עלייה של 50% לא תספיק לעמוד בביקוש הרב שיגיע עם שיא המגפה".

 

 

לכן, המושל גם ביקש מחברות הביטוח המעסיקות רופאים ואחים לאפשר להם לעבוד רק בבתי החולים בתקופה הקרובה: "ברגע זה אנחנו לא צריכים שאותם אנשים יהיו בתעשיית הביטוח, אנחנו זקוקים להם בבתי החולים", הוסיף קואמו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE