הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בן 60 מת ואשתו במצב אנוש, לאחר שחשבו שנטלו תרופה נגד הקורונה: טעות קריטית בקריאת התווית הובילה לטרגדיה
בני הזוג סברו שהם נוטלים תרופה נגד המלריה שעשויה לסייע גם נגד הקורונה, אך בפועל הם בלעו כלורקווין פוספאט, חומר המשמש לניקוי אקווריומים

גבר תושב אריזונה מת לאחר שנטל את מה שסבר כתרופה נגד מלריה כלורוקווין, כדי להגן על עצמו מפני נגיף הקורונה. אשתו נטלה את התרופה אף היא ומאושפזת במצב אנוש בבית החולים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טבליות של אבלוקור שבני הזוג נטלו (צילום: Getty Images)

 

בני הזוג סברו שהם נוטלים טבליות של כלורוקווין, תרופה מוכרת למלריה, אולם בפועל הם נטלו כלורקווין פוספאט, חומר המשמש לניקוי אקווריומים.

כאמור, מדובר בתרופת המלריה כלורוקווין, ולפי מחקרים שנערכו בשבועות האחרונים היא עשויה לסייע בטיפול למחלת ה-COVID-19 הנגרמת מנגיף הקורונה. עם זאת, חשוב לציין בצורה ברורה כי אף תרופה לא אושרה כצורה לטפל במחלה או בנגיף.

לפי הודעת רשת בתי החולים Banner Health באריזונה, בני הזוג בשנות ה-60 לחייהם נטלו את החומר במהלך סוף השבוע. מעט מאוד ידוע על המקרה, אך ברשת מסרו כי "בתוך כחצי שעה מרגע נטילת כלורקווין פוספאט, שניהם נזקקו לטיפול רפואי דחוף. מותו של הגבר נקבע בהמשך, האישה מאושפזת במצב אנוש", כלשון ההודעה.

"אם נוטלים תרופות שלא נמצאה תועלת מדעית ברורה, זה עלול להיות מסוכן ביותר", מזהיר ד"ר בן זינגר מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE