הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
'על טעם ועל ריח': גורמי הבריאות מעדכנים את רשימת תסמיני הקורונה
לא רק חום, שיעול וקוצר נשימה: עכשיו מסתמן כי אובדן זמני או חלקי של מערכות סנסוריות (טעם וריח) יכולים להצביע על הימצאותה של מחלת הקורונה; ויש גם עדות מ

אם איבדתם לפתע את חוש הריח וחוש הטעם, הכתבה הבאה היא בשבילכם. אובדן המערכות הסנסוריות מצביע על הידבקות פוטנציאלית ויש אפוא לייחס לו חשיבות של תסמין נוסף למחלת הקורונה, כך לפי גורמי בריאות אמריקאים.

לנוכח העלייה החדה במספר ה'ראיות האנקדוטליות' (מקרים שנבחרו באופן שרירותי ותומכים בטענות שלעיל), נציגים מתחום האוטורינולרינגולוגיה (רפואת אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר) קוראים להוסיף את הסימפטומים הללו לרשימת תסמיני הקורונה, ולעשות שימוש במידע חשוב זה לצורך אבחון המחלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גבר צעיר עובר בדיקת קורונה

בהתאם לגילויים החדשים של ארגון הבריאות, נציגיו מורים לפרטים החווים ליקוי חושי: "הודיעו עליו לגורמי הבריאות."

יתרה מכך, הם מתארים את התסמינים כ"תסמינים המחייבים שקילה בכובד ראש של הסגר עצמי ומעבר בדיקות נוספות".

מן הראיות האנקדוטליות עולה: אובדן חוש הריח, בצורה מלאה או חלקית (תתרנות), שכיח במיוחד בקרב האנשים שאובחנו כחולי קורונה. נציין כי בעבר, הבריטים גם הם הצביעו על הקשר בין תתרנות לבין מחלת קוביד-19.

נכון לשעה זו, הרופאים מדווחים כי שילוש התסמינים (יחד או לחוד) – חום, שיעול יבש וקוצר נשימה – הם התסמינים השכיחים ביותר בקרב החולים.

בינתיים, שחקן ה-NBA (קבוצת 'יוטה ג'אז') הראשון להידבק, רודי גובר, עידכן ברשת החברתית כי הוא חווה את התסמינים החושיים.

 

רודי גובר

הוא מדווח בטוויטר: "רק כדי שתהיו מעודכנים, אובדן חוש הריח והטעם הוא ללא ספק אחד התסמינים, לא הצלחתי להריח דבר בארבעת הימים האחרונים."

לבסוף, האתלט בן ה-27 תוהה האם, "מישהו חווה דבר זהה".

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE