הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פריצת דרך: לאחר שנדחתה, חבילת הסיוע הכלכלי הגדולה אי פעם בדרך לצאת לדרך
בתום מספר שעות של דיונים קדחתניים, צ'אק שומר וסטיבן מנוחין, בעזרת התערבותו הישירה של נשיא ארה"ב, השיגו את פריצת הדרך המיוחלת. עתה נראה כי הכלכלה האמריקנית בדרך לקבל זריקת מרץ כמותה לא ידעה אמריקה מעולם

הדמוקרטים בבית המחוקקים האמריקני ידועים כמי שלא אוהבים לעשות לממשל הנוכחי חיים קלים גם כשהדבר מוביל לעשיית חיים קשים לעם האמריקני, ולכלכלה העולמית.

אך אמש בשעות הערב המאוחרות, חלה תפנית בעלת חשיבות היסטורית. שכן נראה כי הדמוקרטים, הנהנים מהרוב בקונגרס, הצליחו לשים בצד את היריבויות הפוליטיות ולפעול עבור אמריקה כולה במטרה להוציא לפועל את חבילת החילוץ הכלכלית הגדולה שידעה אמריקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנוחין יוצא אמש ממשרדו של צ'אק שומר (צילום: ניו יורק פוסט)

מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, המייצג את מדינת ניו יורק מוכת הקורונה, ושר האוצר האמריקני סטיבן מנוחין, נראו אמש בשעות הערב כקרובים מאי פעם להשגת סיכום על עסקת חבילת סיוע בסך של כ-2 טריליון דולרים.

"אנו מצפים להשיג עסקה מחר", אמר מנוחין לכתבים מחוץ למשרדו של שומר שבעצמו הגיב לדברים באומרו כי "הצפיייה היא לסיים עם הסיפור מחר, ולהצביע על ההצעה בשעות הערב", כך לפי מי שידוע כאויב פוליטי מרכזי של הנשיא האמריקני וכמי שפעל במשך חודשים ארוכים להפלתו.

מנוחין ושומר שוחחו במהלך הפגישה ישירות עם הנשיא שהיה עימם על קו הטלפון, ושומר אף תיאר את תגובת הנשיא לדיונים כ"חיובית מאד", וזאת למרות שורת ציוצים בהם הנשיא האשים את הדמוקרטים בהחרפת המשבר הכלכלי מולו ניצבת כעת ארה"ב בשל סירובם לאשר את החבילה מבעוד מועד.

 

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ (צילום: VOX)

כזכור, מוקדם יותר השבוע דחו נציגים דמוקרטים בסנאט הצבעה שהייתה אמורה להזרים סכום של כ-1.8 טריליון דולרים לכלכלה, זאת במקביל לירידות השערים החדות בוול-סטריט, ובמקביל להתנפלות הכוללת על אג"ח של ממשלת ארה"ב.

עתה מלבד החדשות הטובות המסתמנות עקב נכונות הדמוקרטים לאפשר את חבילת הסיוע נראה כי בקרב מספר מדינות שהוכו קשה בנגיף כסין ואיטליה החלה מגמת התמתנות במספר הנדבקים, מה שעלול לבשר על בלימה מסוימת של המגיפה. כשגם עיתון ניוזוויק מפרסם כי למעלה מ-100,000 בני אדם ברחבי העולם כבר החלימו מהנגיף לאחר שכבר נדבקו בו.

ובתוך כך, כלכלת ארה"ב, עדיין חשופה להמשך ההשלכות ההרסניות של הנגיף שקצב התפשטותו עלול להגיע לשיא בשבועות הקרובים במיוחד במדינות החוף, ניו יורק וקליפורניה הנמצאות כרגע במתכונת חירום פדרלית לאחר שנשיא ארה"ב הכריז עליהן כאזור חירום רפואי שלשום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE