הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל ניו יורק מזהיר: שיא המשבר עוד לפנינו, מספר הנדבקים יזנק באופן משמעותי
קואמו הפציר בממשל הפדרלי לתעדף את ניו יורק, וזאת בשל העובדה שמחצית מנדבקי הקורונה בארה"ב נמצאים בתחומה. המושל אף הזהיר מפני קריסת מערכת הבריאות, שכן ההערכות מדברות על צורך ב-40 אלף מיטות אשפוז בטיפול נמרץ, וזאת לעומת 3,000 מיטות הקיימות בבתי החולים כיום

אנדרו קואמו, מושל מדינת ניו יורק, הזהיר מוקדם יותר היום (שלישי) בנוגע לקצב המסחרחר שבו תושבי המדינה נדבקים בקורונה. לדבריו, ניו יורק עלולה למצוא את עצמה במשבר בריאות עמוק בתוך מספר שבועות, וזאת בעקבות ההערכות ש-40 אלף בני אדם יזדקקו לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ.

ביקוש כה גבוה בבתי החולים עלול להביא לקריסת מערכת הבריאות, שכן ברחבי המדינה ישנן רק 3,000 מיטות אשפוז בטיפול נמרץ, ומרביתן כבר תפוסות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכניסה לחדר מיון בניו יורק, אתמול (צילום: Getty Images)

 

עוד הסביר המושל קואמו כי כמות הנדבקים החדשים בנגיף הקורונה הוכפלה בכל שלושה ימים, וכעת ההערכה היא ששיא המגפה יגיע בעוד 2-3 שבועות (קודם לכן, ההערכה הייתה ששיא המשבר יגיע בתחילת חודש מאי).

נכון לשעות הבוקר, מספר הנדבקים הוודאים בניו יורק עולה עומד על 25,665, ו-183 בני אדם מתו כתוצאה מהידבקות בקורונה.

 

 

"אנחנו לא מצליחים להאט את המגפה, והיא ממשיכה להתשפט במהירות", הסביר קואמו במהלך מסיבת העיתונאים שערך הבוקר, שכבר הפכה להיות הרגל יומי מתחילת המשבר, "שיא המגפה יהיה מוקדם יותר מהמצופה, אך הוא גם יכלול הרבה יותר מקרי הידבקות ממה שציפינו. מה שכן ברור זה שאנחנו חייבים להגדיל את הקיבולת של בתי החולים".

 

 

המושל קואמו, הבוקר במסיבת העיתונאים היומית (צילום: רויטרס)

 

הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) אומנם העבירה מכונות הנשמה לניו יורק, אך קואמו העביר ביקורת חריפה כנגד הסוכנות: "ב-FEMA אמרו לי ששולחים 400 מכונות הנשמה, שאלתי אותם 'מה אעשה עם 400 מכונות הנשמה כשאני זקוק ל-30 אלף כאלה?'", הוא אמר והוסיף  כי סוכנות החירום "מפספסת את גודל הבעיה, והבעיה מוגדרת לפי גודלה".

עוד אמר המושל כי ניו יורק צריכה לקבל עדיפות ראשונה מבחינת סיוע של הממשל הפדרלי, וזאת בשל העובדה שמחצית ממקרי הקורונה בארה"ב נמצאים במדינה. "מה שקורה בניו יורק זה מה שיקרה בקליפורניה, באילינוי ובוושינגטון, זה פשוט עניין של זמן", הסביר קואמו והוסיף כי ניו יורק תוכל להעביר את מכונות ההנשמה למדינות אחרות כאשר שיא המשבר יחלוף.

 

מכונות הנשמה הפכו לאחד המוצרים הכי מבוקשים במהלך המגפה (צילום: Getty Images) 

 

"אני אקח אחריות ברמה האישית ואדאג לשליחת 20 אלף מכונות הנשמה לכל מקום בארה"ב שיזדקק למכשיר זה, ברגל ששיא המגפה תסתיים. אשלח את המכונות, אשלח עובדים ומומחים, ככה צריכה להיראות התגובה שלנו", אמר המושל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE