הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמזון השעתה אלפי חשבונות של מוכרים המואשמים בהפקעת מחירים
בשל משבר הקורונה, החברה נאלצה להקים מחלקה שלמה שייעודה לאתר ולחקור את המקרים שבהם מוצרים מבוקשים נמכרים בסכומי עתק, או לחילופין נדרשת תוספת של מאות דולרים ע"מ לקבל את המשלוח

ענקית הסחר המקוון, אמזון, נלחמת באלה שמנסים לנצל את משבר הקורונה כדי להרוויח על חשבון הציבור הרחב. עד כה, יותר מ-3,900 חשבונות של מוכרים באמזון הושעו בגין הפקעת מחירים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לפעמים המוצר עצמו יקר יותר, לעיתים המשלוח פשוט עולה מאות דולרים (צילום: רויטרס / AP)

 

בהודעה שפרסמה השבוע הסבירה אמזון כי "מדיניות החברה אוסרת על ניצול של תקופת חירום או משבר באמצעות התייקרות המוצרים או המשלוח".

מאז שהחלה מגפת הקורונה בארה"ב, התופעה הפכה לקיצונית עד כדי כך שאמזון נאלצה להקים מחלקה שלמה שכל תכליתה לאתר ולחקור את אותם מוכרים שדורשים סכומי עתק על המוצרים הכי מבוקשים כיום - נייר טואלט, חומר חיטוי לידיים ומסכות לפנים.

היות שהתובעים הכלליים במספר מדינות הפעילו נהלי חירום שהפכו את הפקעת המחירים למעשה פלילי, באמזון משתפים פעולה עם רשויות החוק ומעבירים מידע אודות המוכרים החשודים.

לפי המלכ"ר PIRG, בשבועות שלאחר הכרזת ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום עולמי, נמצאה עלייה ממוצעת של 166% במחירים של המוצרים המבוקשים ביותר, וזאת בהשוואה לשלושה חודשים קודם לכן. כך למשל, קופסה ובה 320 מגבונים לחים בעלי חומר חיטוי נמכרה ב-220 דולר, וזאת לעומת המחיר המקורי העומד על 13.57 דולר בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE