הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות המשבר: הנשיא טראמפ קורא "לחזור לשגרה" בתוך שבועות
בראיון שהעניק לרשת פוקס ניוז אמר הנשיא כי ישמח "אם ארה"ב תיפתח מחדש עד חג הפסחא" שיחול ב-12 באפריל. הנשיא הסביר כי "בטוח יש רופאים שיגידו 'בוא נשאיר את המדינה סגורה במשך שנתיים'. אבל התשובה היא לא, עלינו לפתוח את המדינה עכשיו. אסור לתת לפתרון להיות גרוע יותר מהבעיה"

על אף שמשבר הקורונה הולך ומתעצם ברחבי ארצות הברית, הנשיא טראמפ אמר מוקדם יותר היום (שלישי) שהוא מעוניין לראות את המדינה "חוזרת לעניינים ופותחת עסקים" בתוך כשבועיים וחצי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ וסגנו, מייק פנס, דקות לפני תחילת הראיון מהבית הלבן (צילום: AP)

 

"אני אשמח אם המדינה תיפתח מחדש עד חג הפסחא", אמר הנשיא במהלך ראיון שהעניק לרשת פוקס ניוז מהבית הלבן. החג עצמו חל ב-12 באפריל, כלומר בעוד יום ראשון בעוד כשבועים וחצי.

אמירת הנשיא הצליחה להפתיע רבים, שכן מומחים לבריאות טוענים שארה"ב עלולה למצוא את עצמה באותו המצב כמו איטליה במידה שמדיניות "הישארו בבית" והנחיות הריחוק החברתי יבוטלו. מצד אחד, זה נכון לומר שישנם מוקדים למגפה, למשל בניו יורק ו-וושינגטון, אך מומחים למחלות מדבקות חוששים שזוהי רק ההתחלה.

 

הנשיא טרמאפ במהלך הראיון שהעניק הבוקר לרשת פוקס (צילום: AP)

 

כזכור, ארצות הברית נמצאה בשבוע השני של תוכנית בת 15 ימים שבמסגרתה התושבים התבקשו לצאת מהבתים רק במקרים חריגים. ההנחיות ניתנו ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), אך מספר רשויות מקומיות - קליפורניה וניו יורק ביניהן - החליטו להחמיר עם ההנחיות והכריזו על עוצר (מלבד לסידורים חיוניים כגון רכישת מזון או תור לרופא).

אמירת הנשיא הפתיעה לא מעט גם בשל העובדה שאתמול (שני) נרשמה העלייה הגדולה ביותר במקרי מוות כתוצאה מנגיף הקורונה בתוך ארה"ב, וכעת מניין הקורבנות של המגפה עומד על 604.

 

 

כאמור, הנשיא ערך הבוקר ראיון נרחב לרשת פוקס, כשלצדו מספר בכירי הממשל, ביניהם גם סגנו מייק פנס. בין היתר, הנשיא הסביר כי בכוונתו לבחון מחדש את המצב בעוד כשבועיים: "בוא נראה איפה נעמוד אז", הוא אמר והוסיף כי מדי שנה מתים עשרות אלפי אמריקאים כתוצאה משפעת ותאונות דרכים, ולא קיימות מגבלות כלשהן על האוכלוסיה בשל כך.

"נבחן את המצב ונראה אם צריך לחכות עוד, אבל עלינו 'לפתוח' את המדינה מחדש. עלינו לשוב לעבודה הרבה יותר מוקדם ממה שאנשים סברו תחילה", הוא אמר.

ד"ר דבורה בירקס, בכיר בכוח המיוחד שהקים הנשיא כתוצאה מהמגפה, הסתייגה במעט מדבריו של הנשיא ואמרה שיש צורך באיסוף מידע נוסף לפני שהחלטה תתקבל. עוד אמרה שמומחים לרפואה עשויים להמליץ על הקלות מסוימות, אך ניתן לבצע אותן תוך כדי שמירת המגבלות ברמה המקומית.

על כך אמר הנשיא כי "אני בטוח שיש רופאים שיגידו 'בוא נשאיר את המדינה סגורה במשך שנתיים'. אבל התשובה היא לא, עלינו לפתוח את המדינה עכשיו. אסור לתת לפתרון להיות גרוע יותר מהבעיה".

 

"מעוניין לראות את המדינה נפתחת מחדש עד חג הפסחא": הנשיא טראמפ (צילום: AP)

 

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיות ומחלות זיהומיות ואחד מחברי "צוות הקורונה" של הנשיא, לא נכח בראיון המיוחד שהנשיא העניק לרשת פוקס, אך טראמפ שלל על הסף את הדיווחים לפיהם ישנו מתח בין השניים.

יתרה מכך, ד"ר פאוצ'י התראיין לתקשורת המקומית בוושינגטון די.סי. הבוקר ואמר שהנשיא תמיד מקשיב לעצותיו: "הנשיא מקשיב ומיישם את מה שאני ויתר חברי הכוח המיוחד לטיפול במגפה אומרים לו. כאשר המלצתי לפעול באופן מסוים, הנשיא עשה זאת. הוא מעולם לא התנגד או עקף אותי, והמחשבה לפיה אנחנו פועלים אחד נגד השני לא מסייעת לאף אחד", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE