הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הערכה בארה"ב: יותר מ-3 מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה הוגשו בתוך שבוע
נתונים רשמיים יפורסמו רק ביום חמישי הקרוב, אך לפי ההערכות מדובר בכמות הגדולה פי 5 מכמות הבקשות שהוגשו במהלך השבוע הקשה של תקופת השפל הגדול. בקליפורניה, למשל, התקבלו 750 אלף בקשות, או כ-3.8% מכלל התושבים

מושלים ברוב מדינות ארצות הברית פנו בימים האחרונים לקונגרס בבקשה לקבל סיוע כלכלי בהול מעבר לחבילת סיוע החירום שעליה הסנאט סיכם מוקדם יותר היום, וזאת בעקבות כמות חסרת תקדים של בקשות שהוגשו לקבלת דמי אבטלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

ביום חמישי הקרוב צפוי משרד העבודה בוושינגטון לפרסם את הנתונים הרשמיים אודות כמות הבקשות לקבלת דמי אבטלה שהוגשו ברמה הלאומית, אך במבט חטוף על נתונים שפורסמו ע"י הרשויות המקומיות ניתן להבין את הקושי הרב העומד מולן.

כך למשל, משרד המושל בפלורידה פרסם כי קיבל 21 אלף בקשות רק ביום שני האחרון, ו-18 אלף בקשות נשלחו יום קודם לכן. לשם השוואה, הממוצע בפלורידה עומד על 250 עד 1,000 בקשות לקבלת דמי אבטלה מדי יום. בניו ג'רזי המצב גרוע עוד יותר, ובאחד מהימים בשבוע שעבר הוגשו 15 אלף בקשות לקבלת דמי אבטלה - כמות שהביאה לקריסת האתר של משרד העבודה המקומי.

בקליפורניה שבה המושל הכריז על מדיניות "הישארות בבית" התקבלו בממוצע 106 אלף בקשות חדשות במהלך השבוע האחרון. דהיינו, בתוך פרק זמן של שבוע ימים התקבלו כ-750 אלף בקשות לקבלת דמי אבטלה - כ-3.8% מכלל תושבי המדינה המוזהבת.

 

משרד העבודה בניו יורק לא מקבל קהל ומפנה את התושבים לאתר האינטנרט (צילום: AP)

 

לפי ההערכות, ברחבי ארה"ב הוגשו בשבוע האחרון יותר מ-3 מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה - כמות הגדולה פי 5 מהשבוע הגרוע ביותר במהלך תקופת השפל הגדול לפני כ-90 שנה.

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, הדגיש כי המדינות זקוקות לסיוע מיידי מהקונגרס, והוא אף שוחח על כך ישירות עם הנשיא טראמפ: "אנחנו מדברים על חובות שעלולים לטפס לגובה של עשרות מיליארדי דולרים, ולכן זה חיוני שהמדינות ידעו שיש להן תמיכה מצד הממשל הפדרלי", הוא הסביר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE