הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד המשפטים לרשויות החוק: "פשעי קורונה" ייחקרו כטרור
הודעה שנשלחה אמש לרשויות החוק הפדרליות הוסבר כי הקורונה עונה על ההגדרה של נשק ביולוגי, ולכן ניתן להעמיד לדין פושעים הגורמים לבהלה המונית. כך למשל, תושב ניו ג'רזי נעצר לאחר שהשתעל במכוון על עובדת בסופרמרקט

משרד המשפטים האמריקאי שיגר ביממה האחרונה הודעה לכלל התובעים ורשויות החוק הפדרליים שבה הוסבר כי כל אדם שינסה להפיץ או יאיים להפיץ את הקורונה עלול למצוא את עצמו עומד לדין באשמת טרור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע הכללי בר (צילום: Shutterstock)

 

לפי ההודעה שנחתמה ע"י סגן התובע הכללי, ג'פרי רוזן, נגיף הקורונה עונה על ההגדרה של נשק ביולוגי, ועל כן לאותם תובעים כללים האפשרות לשייך עבירות הקשורות לנגיף לטרור. "לא נסבול איומים או ניסיונות לעשות שימוש ב-COVID-19 כנשק כנגד אמריקאים, גם כאשר מדובר בבדיחה", הוא כתב בהודעה.

ניתן היה לחשוב כי מדובר בהנחיה מיותרת, בייחוד לאור המשבר החמור, אולם מדינות רבות דיווחו על פשעים הקשורים למגפה. כך למשל, אתמול אמר גורביר גרוואל, התובע הכללי של ניו ג'רזי, כי תושב המדינה נעצר לאחר שאיים שהוא חולה קורונה והשתעל במכוון על אחת העובדות בסופרמרקט.

"אנחנו נמצאים בתקופה מאוד קשה", אמר גרוואל, "וכל אחד מאיתנו צריך להתחשב בזולת, ולא להטריד ולהפיץ פחד כפי שקרה בתיק הזה", הוא הסביר והוסיף כי החשוד, ג'ורג' פלקונה, יואשם בהטרדה ואיומי טרור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE