הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חדשות טובות: גם אזרחי ארה"ב המתגוררים בישראל זכאים לסיוע הממשלתי מול משבר הקורונה
חבילת הסיוע החדשה דורשת מהמקבל חשבון המעיד כי הוא מילא טפסי מס במהלך השנים האחרונות. מאות אלפי ישראלים-אמריקנים עשויים להינות אף הם מההטבות החדשות

אמריקאים שמתגוררים בחו"ל זכאים יהיו להעברות כספים ישירות ממשלת ארה"ב במסגרת החוק להתמודדות מול השלכותיה הכלכליות של מגיפת הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מנהיגת הרוב הדמוקרטי ננסי פלוסי, אמש (צילום טיימס אוף ישראל)

הסנטורים וממשל טראמפ הגיעו להסכמה על חבילת התמריצים בגובה 2 טרליון דולר ביום רביעי מוקדם בבוקר, והחוק עבר חקיקה מזורז במטרה לספק סיוע לעסקים , עובדים מפוטרים, חברות תעופה ומערכת הבריאות. 

התוכנית תעביר תשלום של כ-1000 דולרים לכל מבוגר וכ-500 דולרים לכל ילד, למעט מקרים חריגים.

מוקדם יותר השבוע, הדמוקרטים בבית הנבחרים הציעו תוכנית חירום משל עצמם, שתעביר תשלומים דומים לאמריקאים, הפגועים מההלם הכלכלי של נגיף הקורונה.

על המחוקקים יהיה לפשר בין שתי ההצעות השונות לפני שיתקבל החוק המורה על חבילת התמריצים. אבן הנגף העיקרית היא תנאי הסיוע לחברות התעופה; כשהדמוקרטים מתעקשים כי על הסיוע להיות מותנה בהפחתת רמות פליטת המזהמים

בשתי התוכניות, יהיו אזרחים אמריקאים, כולל אלה השוהים בחו"ל, זכאים לתשלומים ישירים במזומן, ובלבד שיש להם תיק ברשויות המס, כך נודע משני עוזרים פרלמנטריים בקונגרס.

 

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ (צילום סי.אנ.בי.סי)

לא ברור כמה אמריקאים מתגוררים בישראל, הערכות מדברות על מאות אלפים. כאשר ככלל, המידע אודות אמריקאים המתגוררים בחו"ל עמום.

מספר ארגונים מספקים ההערכות שונות למספר: הבנק העולמי הגיע בחישובו לכ-2 מיליון אמריקאים החיים בחו"ל, בעוד דו"ח של משרד החוץ האמריקאי מעריך את המספר בכ-9 מיליון.  בשנת 2012 דיווח עיתון USA Today כי כ-300 אלף אמריקאים חיים בישראל.

אף שאמריקאים החיים מחוץ למדינה זכאים לסיוע, לא ברור איך יגיע אליהם סיוע זה - כלומר, האם תשלחנה המחאות לכתובת אחרת לבד מזו הרשומה בטפסי המס. אחד העוזרים הוסיף כי העבודה על הפרטים הקטנים בחוק, עודנה נמשכת.

בעוד נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי ארה"ב, ניסוח חוק חבילת סיוע החירום נמצא בשלבי סיום.  ביום שלישי הזהיר ארגון הבריאות העולמי שהיקף המשבר בארה"ב עלול לעלות על זה שבאירופה, מה שיהפוך את המדינה למוקד המגיפה העולמי. 

אנליסטים מבנק מורגן סטנלי מסרו כי הכלכלה צפויה להתכווץ ב-30%. וכי שיעור האבטלה, צפוי לקפוץ ל-13%.

גם בישראל ניכרת פגיעת הנגיף, כאשר חמשת הנפטרים הביאו את המדינה לסגר כמעט מלא.

משרד האוצר הישראלי מעריך כי עלות הסגר למשק עומדת סביב 90 מיליארד שקלים וכי אחוז האבטלה עומד על 19.6%. 

מספרים אלה צפויים להמשיך לגדול במהלך הימים הקרובים, היות שממשלת ישראל מרחיבה את היקף המגבלות על התנועה והעבודה בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE