הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רק קצה הקרחון": 3.3 מיליון בקשות לקבלת דמי אבטלה הוגשו בתוך שבוע
הנתונים הרשמיים שפורסמו ע"י משרד העבודה מאששים את החשש שמגפת הקורונה תסב נזק בלתי נתפס לכלכלה האמריקאית. אם לא די בכך, הנתונים מתייחסים רק לשבוע שעבר, וקיים צפי לזינוק חד נוסף בנתוני השבוע הנוכחי

כ-3.3 מיליון אמריקאים הגישו בשבוע שעבר בקשה לקבל דמי אבטלה בעקבות משבר הקורונה, כך עולה מנתוניים רשמיים שפורסמו ע"י משרד העבודה בוושינגטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משרד העבודה בניו יורק לא מקבל קהל ומפנה את התושבים לאתר האינטנרט (צילום: AP)

 

מדובר בכמות הגדולה ביותר של בקשות שהוגשו לקבלת דמי אבטלה בתוך פרק זמן של שבוע מאז שמשרד העבודה החל לעקוב אחר הנתונים בשנת 1967. השיא הקודם, אגב, נקבע בתחילת חודש אוקטובר 1982 כאשר כ-695 אלף בקשות הוגשו ברחבי ארה"ב.

העלייה העצומה בכמות המובטלים נובעת מהעובדה שעשרות מיליוני אמריקאים קיבלו הנחייה להישאר בבתים, וזאת על רקע המשך התפרצות נגיף הקורונה. במקרים רבים, עובדים הוצאו לחופשות ללא תשלום, ובמקרים מסוימים עובדים אף פוטרו ממשרתם.

חשוב לציין כי 3.28 מיליון הבקשות הוגשו במהלך השבוע הקודם (ה-15 עד ה-21 במרץ). בשל כך, קיים חשש כי מיליוני בקשות נוספות הוגשו במהלך הימים האחרונים. לשם השוואה, בשבוע שקדם להנחיות המושלים להישאר בבתים, הוגשו 282 אלף בקשות לקבלת דמי אבטלה.

 

בתי עסק רבים נאלצו לסגור בגלל המשבר, כמו מסעדה זו בסן פרנסיסקו (צילום: Getty Images)

 

דיאן סוונק, הכלכלנית הראשית של חברת החשבונאות "Grant Thornton", הסבירה כי נתוני השבוע הם "רק קצה הקרחון": "בתי עסק לא יכולים לתכנן עצירה כה פתאומית וחדה של תזרימי המזומנים", היא אמרה.

באופן טבעי, מרבית הבקשות הוגשו ע"י התושבים במדינות שבהן מגפת הקורונה היכתה בצורה הקשה ביותר, למשל קליפורניה וניו יורק. אתמול (רביעי) חשף מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, כי מדי יום מתקבלים 100 אלף בקשות חדשות לקבלת דמי אבטלה: "עברנו את רף מיליון הבקשות מאז ה-13 במרץ", הוא הסביר.

בשעות הלילה המאוחרות של יום רביעי אישר הסנאט את חבילת סיוע החירום, המוערכת בשני טריליון דולר. בין היתר, החקיקה תתייחס לסוגיית דמי האבטלה ותאפשר למדינות לשלם למובטלים 600 דולר נוספים מדי שבוע ובמשך ארבעה חודשים.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

יתרה מכך, היא מרחיבה את הקריטריונים הנדרשים על מנת לקבל את הסיוע, וכעת גם אלו שעובדים ב"משרות מזדמנות" כמו אובר וליפט, עובדים שהוצאו לחל"ת בשל המשבר ועצמאיים יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה.

בנוסף, החקיקה צפויה לאפשר להמשיך ולקבל את דמי האבטלה במשך 13 שבועות נוספות מעבר למה שהחוק מתיר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE