הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הדרמה הפוליטית: ישראל בדרך לאחדות
טלטלה בכחול לבן בעקבות החלטתו של יו״ר המפלגה בני גנץ להצטרף לממשלת נתניהו על חשבון הברית עם לפיד ויעלון. יו"ר הכנסת החדש החדש: "בכוונתי לבחון ולקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית"; היו"ר היוצא אדלשטיין: "מאחל לגנץ ליהנות בתפקיד - אבל רק לזמן קצר"

דרמה פוליטית גדולה התרחשה בשעות האחרונות בישראל כאשר בני גנץ נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת בתמיכה רחבה שכללה גם את מחנה הימין ואת מפלגת הליכוד של רה"מ נתניהו - שכעת עשוי למצוא את עצמו כראש ממשלת אחדות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רה"מ נתניהו ויו"ר הכנסת גנץ, מוקדם יותר היום (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

 

גנץ אף הוביל לפירוק של מפלגת כחול לבן, שכן בין המפלגות המרכיבות את כחול לבן (יש עתיד וחוסן לישראל) היה סיכום לפיו יו"ר הכנסת יהיה נציג של יש עתיד.

על המהלך שהוביל גנץ אמר יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד כי "בני החליט לפרק את כחול לבן כדי לזחול לממשלה של ביבי. אין דרך להבין את זה". לפיד אגב ימסור הצהרה משותפת ביחד עם משה יעלון בהמשך הערב (שעון ישראל).

גנץ ניסה להסביר את ההחלטה שלו כאשר עלה לנאום לראשונה כיו"ר הכנסת: "אלו הם אינם ימים רגילים, והם מחייבים החלטות לא רגילות. לכן כפי שאמרתי, בכוונתי לבחון ולקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית. לא אתפשר על העקרונות שאכן עבורם הצביעו למעלה ממיליון אזרחים", הוא אמר.

עוד אמר כי "ראש הממשלה נתניהו יודע זאת היטב והוכחנו זאת היטב בימים האחרונים. הוכחתי אני והוכחנו אנחנו יחד שלעולם לא נתפשר על הדמוקרטיה. כדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי לתפקיד יו"ר הכנסת. עדיין אשמח לעשות הכול כדי שכחול לבן תמשיך ללכת יחד. אני קורא לכל שותפיי הפוליטיים לנהוג באותה הדרך".

 

בני גנץ הופך ליו"ר הכנסת באופן רשמי (דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

 

יושב-ראש הכנסת היוצא, יולי אדלשטיין, מסר כי "אני מברך את בני גנץ, יושב-ראש הכנסת החדש. בני, אני מאחל לך ליהנות בתפקיד - אבל רק לזמן קצר. כבר בימים הקרובים עלינו להקים ממשלת אחדות, בה תהיה גורם מרכזי - שהיא הדבר החשוב ביותר לו מצפים אזרחי ישראל. למען ממשלה כזו פעלתי בשלוש מערכות הבחירות האחרונות. ממשלה כזו תוכל לעשות הכל כדי להתגבר על משבר הקורונה, כדי שנוכל יחד לעמוד באתגרים הכלכליים, החברתיים והביטחוניים עמם מתמודדת מדינת ישראל".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE