הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק חוששת מקריסת מערכת הבריאות: כ-100 קורבנות ביממה האחרונה
מניין המתים בניו יורק כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה עלה ל-385, והמושל אף חשף עלייה של 40% בכמות הנדבקים הזקוקים לאשפוז - וכל זה בתוך פרק זמן של 24 שעות בלבד

כ-100 תושבי ניו יורק מתו ביממה האחרונה כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה, כך חשף מוקדם יותר היום (חמישי) מושל המדינה, אנדרו קואמו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המושל קואמו (צילום: רויטרס)

 

עוד מסר המושל כי נרשמה עלייה מדאיגה של 40% בכמות נשאי הקורונה שנזקקו לאשפוז - העלייה הגדולה ביותר שנרשמה בתוך יממה מאז תחילת המשבר. עם זאת, קואמו שב והדגיש כי הנתונים של יום בודד אינם משקפים את התמונה הכללית של המגפה.

ולמרות זאת, עדיין מדובר בנתונים מדאיגים, בייחוד לאחר שאתמול המושל היה מעט אופטימי יותר וציין כי הריחוק החברתי "מתחיל לעשות את שלו".

קואמו אף העביר ביקורת על חקיקה סיוע החירום שאושרה אמש ע"י הסנאט. לדבריו, חבילת הסיוע אומנם תעזור לאמריקאים רבים, אך היא אינה עושה מספיק כדי לעזור לרשויות המקומיות. "זה מצב של הפסד כפול עבור הרשויות המקומיות. אנחנו מאבדים את הרווח ממסים, כי פחות עסקים פתוחים, ובמקביל ההוצאות הכרוכות במאבק בנגיף עולות", הסביר המושל.

 

 

לפי ההערכות, מדינת ניו יורק תפספס הכנסה של 10 עד 15 מיליארד דולר בשל המשבר. חבילת הסיוע, אגב, תעניק לניו יורק 5 מיליארד דולר: "לדעתי, מה שעשו בקונגרס פשוט לא עונה על הצרכים של הממשלות המקומיות. אני מאוכזב כי זה חוסר אחריות", מסר קואמו.

נכון לשעות הבוקר, מניין נשאי הקורונה בניו יורק עלה ל-37,258, כ-50% מכלל המקרים בארה"ב (75,043). כ-20 אלף מהמקרים נמצאים בעיר ניו יורק. עם כ-100 מקרי מוות ביממה האחרונה, סך קורבנות הקורונה בניו יורק עומד על 385.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE