הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות המשבר: עיריית מיאמי הכריזה על עוצר לילי
החל מערב יום שישי, רחובות מיאמי יישארו ריקים מאדם בין השעות 10:00 בלילה ל-5:00 בבוקר למחרת. ראש העיר סוארז אשר אובחן כחולה קורונה: "ככל שנישאר בבית ונציית לעוצר, כך נוכל לחזור למצב רגיל מהר יותר"

ועדת המפקחים של עיריית מיאמי הצביעה פה אחד בעד הכרזה על עוצר, וזאת לאור העובדה שתושבים רבים נצפו ברחובות ובחופים על אף הנחיית "הישארו בבית" שפורסמה ע"י העירייה מוקדם יותר השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

העוצר יחול רק על שעות הלילה (מהשעה 10:00 בלילה ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת) ויכנס לתוקף החל ממחר, יום שישי ה-27 במרץ. בעירייה אף הסבירו כי העוצר לא יחול על אנשים הנוסעים למקום עבודתם או חזרה ממנו ומקרי חירום רפואיים.

בנוסף, יתאפשר לתושבים לצאת מהבית כדי לטייל עם כלבים, אך עליהם לשמור על מרחק מקסימלי של 250 רגל (כ-75 מ') מביתם. כאמור, תושבי העיר התרגלו בימים האחרונים למציאות החדשה, שכן ההנחייה להישאר בבתים נכנסה לתוקף בלילה שבין יום שלישי לרביעי.

 

 

ראוי לציין כי ראש מחוז מיאמי-דייד, קרלוס חימינז, לא הורה לתושבים להסתגר בבתים, אך הוא כן אסר על התקהלות של יותר מ-10 אנשים. 

"ככל שנישאר בבית ונציית לעוצר, כך נוכל לחזור למצב רגיל מהר יותר", אמר ראש עיריית מיאמי, פרנסיס סוארז, שבעצמו אובחן כנשא של נגיף הקורונה.

 

חופי דרום פלורידה התמלאו במבלים בשבוע שעבר על אף המגפה (צילום: רויטרס)

 

עוד אמרו בוועדת המפקחים של עיריית מיאמי כי על התושבים ייאסר לצאת מהבתים לכל מטרה שאינה חיונית. מלבד מקרי חירום רפואיים ונסיעות למקום העבודה, לתושבים כן יתאפשר לצאת לבתי המרקחת וסופרמרקטים.

"נותר לנו מעט מאוד זמן כדי לשטח את העקומה ולמנוע את קריסת מערכת הבריאות", אמר אלכס דיאז דה לה פורטייה מוועדת המפקחים, "עלינו לעשות ככל שניתן כדי למנוע את המצב הזה כבר עכשיו. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמתין למחר או מחרתיים", הוא הסביר.

 

עומס באתרי בדיקות הקורונה במיאמי (צילום: AP)

 

חשוב להזכיר כי על אף העובדה שישנם לפחות כ-2,350 נשאי קורונה במדינה, המושל דה-סנטיס החליט לפעול בשונה מעמיתיו בניו יורק וקליפורניה, ולא הורה לתושבים להסתגר בבתים. לעומת זאת, המושל דווקא כן פנה לנשיא טראמפ וביקש ממנו להכריז על מצב חירום בפלורידה, דבר שאכן קרה אתמול.

 

פרטים נוספים על העוצר הלילי ניתן למצוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE